آخرین خبرهابین الملل

پای زوار پاکستانی و اماراتی به ماجرای کرونا باز شد ویروس کرونا در گیلان و قم متفاوت با ویروس ووهان است/احتمال حمله بیوتروریسمی آمریکا قوت گرفت

کرونا

یک نماینده مجلس با اشاره به انتشار گسترده کرونا در استان گیلان گفت: مسافران از قم ویروس را به گیلان بردند. همچنین قبل از آنکه ایران درگیر کرونا شود زواری از افغانستان و پاکستان و حتی امارات به ایران آمده بودند که حتی خودشان هم از ابتلا به کرونا اطلاعی نداشتند.

 شهروز برزگر، در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت با حضور وزیر بهداشت، رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان برای بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا که در محل برگزاری جلسات علنی مجلس برگزار شد، گفت: در این جلسه وزیر بهداشت توضیح داد که بخشی از ویروس کرونا در گیلان کاملا با ویروس ووهان چین متفاوت است که حتی به پرستار ۲۵ ساله هم رحم نکرد لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی توضیح داد: این شامل قم هم می‌شود که بخشی از ویروس کرونا در قم با ویروس ووهان چین متفاوت است. به عبارت دقیق‌تر مشخص نیست که منشأ ویروس دوم از کجاست؟ آنچه از صحبت‌های وزیر بهداشت برداشت کردم این است که دو نوع ویروس در کشور هست. یکی ویروس ووهان چین و یکی دیگر ویروسی با منشأ نامعلوم که به نظرم در این باره این احتمال وجود دارد که ویروس از نوع بیوتروریسم آمریکا باشد که در ایران پخش شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به انتشار گسترده کرونا در استان گیلان گفت: مسافران از قم ویروس را به گیلان بردند. همچنین قبل از آنکه ایران درگیر کرونا شود زواری از افغانستان و پاکستان و حتی امارات به ایران آمده بودند که حتی خودشان هم از ابتلا به کرونا اطلاعی نداشتند.

برزگر درباره توضیحات وزیر بهداشت برای مقابله با کرونا گفت: بهترین راهکار در خانه ماندن است. البته ما پیشنهاد دادیم که از تمام ابزارهای قهری، جبری، اجباری، خواهش و تمنا استفاده شود تا مردم در خانه بمانند. همچنین پیشنهاد شد که از صندوق توسعه ملی پتانسیل بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، هلال احمر، سپاه، ارتش و سایر نهادها استفاده شده و همه پای کار آیند تا زنجیره کرونا قطع شود.

برزگر در عین حال گفت: با توجه به اینکه درخواست ما از مردم ماندن در خانه برای پیشگیری از ابتلا به کروناست باید اعتبارات و تمهیداتی به خصوص برای طبقه کارگر و روزمزدها در نظر گرفته شود تا آنها از نظر امرار معاش و معیشت‌شان با مشکل مواجه نشوند. با همکاری مردم زنجیره کرونا قطع خواهد شد.

تکذیب نقل قول از وزیر بهداشت درخصوص تفاوت ویروس کرونا در ووهان و ایران

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید براینکه اظهارات یکی از نمایندگان مجلس از مطالب مطروحه توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز با نمایندگان، صحت ندارد و از اساس کذب و بی پایه است، گفت: در نقل مطلب رعایت امانت نشده است.

کیانوش جهانپور با اعلام این مطلب، افزود: وزیر بهداشت در جلسه امروز خود با نمایندگان مجلس، مطلبی در مورد تفاوت ویروس کرونا در ایران و ووهان چین، عنوان نکرده و مطالبی که به نقل از وزیر بهداشت مطرح شده، کاملا کذب است.

او ادامه داد: از اولین روزی که نخستین مورد مثبت از ابتلا به کووید۱۹ (کرونا ویروس جدید) در کشور مشاهده شد، روند اطلاع رسانی و ارائه اخبار صحیح به جامعه در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و با تشکیل کمیته روابط عمومی و اتاق خبر با حضور خبرنگاران رسانه‌های مورد تایید در کشور، آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ به صورت روزانه در اختیار مردم قرار می گیرد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا