آخرین خبرهااجتماعی

معاون گردشگری کشور ابلاغ کرد؛ تشدید نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری برای مقابله با کرونا

کرونا

معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشکری از تشدید نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به‌گزارش تدبیرشرق, در نامه  «ولی تیموری» معاون گردشگری کشور و دبیر کمیته نظارت بر اماکن عمومی، مراکز زیارتی و سیاحتی و ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خطاب به مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور آمده است: در اجرای تکالیف محوله مبنی بر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با توجه به ضرورت جلوگیری از تجمعات، کاهش رفت‌وآمد و تکریم کارمند و ارباب رجوع و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ضروری است موارد لازم رعایت شود.

در بخشی از این نامه آمده است: هرگونه مجوز اعم از پروانه بهره‌برداری، گواهی‌نامه حرفه‌ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و… که تمدید آن مستلزم مراجعه حضوری است تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ دارای اعتبار بوده و تا تاریخ مورد اشاره نیازی به تمدید ندارد؛ بنابراین لازم است اطلاع‌رسانی لازم به ذی‌نفعان ذیربط صورت گیرد.

همچنین صدور تمام مجوزهای جدید اعم از پروانه بهره‌برداری، گواهی‌نامه حرفه‌ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و … که صدور آن مستلزم مراجعه حضوری است به پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ موکول شود.

در بخش دیگر نامه آمده است: تا اطلاع ثانوی از برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش، جلسات و نشست‌هایی که موجب تردد و آمد و شد جمعی افراد را از مکان‌های دیگر فراهم می‌سازد خودداری کرده و اجرای آن‌ها به تعویق افتد.

“ضروری است ضمن تشدید نظارت بر فعالیت تاسیسات تحت پوشش به ویژه از حیث رعایت “دستورالعمل مقابله با شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری” به شکایت مردم و گردشگران از تاسیسات گردشگری با قید فوریت رسیدگی شود و ضمن برگزاری روزانه کمیته رسیدگی به شکایات گزارش اقدامات به حوزه ستادی ذی‌ربط ارسال شود.

با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی واحدهای غیرمجاز گردشگری به مراجع ذی‌ربط به‌منظور تعطیلی و جلوگیری از فعالیت انجام شود.”

همچنین در بخش دیگر نامه آمده است: در اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعلام آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انعقاد قرارداد با تعدادی از مراکز اقامتی و هتلی در شهرهای مختلف به‌منظور بهره‌مندی از خدمات آن‌ها  برای سپری کردن دوران نقاهت شفایافتگان بیماری کرونا مراتب به نحو مقتضی به ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی و در صورت علاقه‌مندی بهره‌برداران، فهرست مورد نظر برای هماهنگی‌های بعدی به این معاونت ارسال شود.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا