آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت ویروس کرونا تأکید کرد: آب، برق، گاز و تلفن مشترکان خانگی قطع نشود/شیفت‌بندی کارگران در دستور کار باشد

 کرونا

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت همکاری بانک های خصوصی و دولتی با مردم در خصوص پرداخت اقساط آنان، به شرکت های توزیع برق، آب، گاز و مخابرات تأکید کرد در صورتی که مشترکان خانگی بدهی های معوقه دارند، همکاری لازم را برای قطع نشدن خدمات یادشده به آنان تا پایان فروردین ماه سال آینده انجام دهند.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ,ارسلان زارع غروب روز (سه شنبه) در نشست ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که با حضور نماینده وزیر بهداشت در گیلان، شماری از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد و نیز فرمانداران برگزار شد؛ با قدردانی از تلاش های کادر درمانی در رسیدگی به بیماران، این امر را جلوه هایی از ایثار اجتماعی و مسئولیت پذیری های فداکارانه دانست که باید اطلاع رسانی های بیشتری صورت گیرد چراکه موجب ارتقای سرمایه های اجتماعی می شود.

وی از تلاش های بیمارستان های بخش خصوصی و پزشکان این بخش نیز که در کنار کادر درمانی بخش های دولتی، در حال تلاش برای بهبودی بیماران هستند؛ قدردانی کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به هفته گذشته بیشتر شده و بر این اساس ضرورت دارد تخت های فزون تری تدارک دیده شود البته علاوه بر در حال انجام بودن مصوبات جلسات گذشته، امروز مقرر شد ۱۵۰ تخت دیگر به تخت های اختصاص یافته برای بیماران کرونا در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت اضافه شود.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: البته بیمارستان های بخش خصوصی هم ظرفیت های خوبی دارند که برای این موارد در نظر گرفته شده ولی لازم است آنها نیز حداقل ۵۰ درصد ظرفیت خود را به بیماران کرونا اختصاص دهند.

وی با اشاره به وجود کمبودهایی در بخش تأمین و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم اعم از محلول های ضدعفونی کننده و ماسک گفت: قدردان شرکت هایی که خط تولید جدید این محصولات را راه اندازی کرده اند، هستیم ولی انتظار دارم حتما این ظرفیت ها بیشتر شود.

وی اضافه کرد: تعداد معدودی نیز با سودجویی، اقدام به احتکار اقلام مورد نیاز مردم کرده بودند که دستگاه های نظارتی توانستند آنان را شناسایی کنند و انتظار دارم برای توزیع این اقلام با اولویت مراکز درمانی، تسریع شود.

به گفته دکر زارع؛ حتما نیاز است در مورد ظرفیت های جدیدی که برای تولید اقلام مورد نیاز مردم در نظر گرفته شده، مجوزهای لازم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی طی مدت ۲۴ ساعت، صادر شود.

وی با اشاره به واردات محصولات بهداشتی مورد نیاز از منطقه آزاد انزلی که بخش اعظم این اقلام در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شده، گفت: باید گمرکات و منطقه آزاد انزلی بدون اخذ عوارض و حذف تشریفات، نسبت به انجام این واردات شتاب بخشی کنند تا اقلام مورد نیاز تأمین شود.

وی با یادآوری انجام اطلاع رسانی برای شیفت بندی کارکنان دولت ، به مطالبه جامعه کارگری استان نیز اشاره و اضافه کرد: باید مصوبه مربوطه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انجام برنامه ریزی مناسب به منظور کاهش شمار کارگران تا یک سوم و انجام شیفت بندی البته با در نظر داشتن اینکه به فرآیند تولید آسیب جدی وارد نشود، ابلاغ گردد.

وی افزود: شورای هماهنگی بانک ها نیز به همه بانک های دولتی و خصوصی ابلاغ کند تا در خصوص پرداخت اقساط مشتریان خود تا پایان فروردین ماه سال آینده، همکاری های لازم را داشته باشند.

وی گفت: در مقطع کنونی همگان به این باور رسیده اند که رعایت نظافت و خودمراقبتی، مولفه ای موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری است البته پیشتر در مورد ضرورت توجه به این مهم توسط صنوفی که مرتبط با سلامت شهروندان هستند، تذکراتی داده شده بود و لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و نهادهای نظارتی این مهم را به دیگر صنوفی که با سلامت و بهداشت شهروندان ارتباط دارند، تأکید کند.

دکتر زارع به کاهش میزان آمد و شد به گیلان طبق اعلام اداره کل راهداری استان اشاره و اضافه کرد: پیشتر به شهرداران و آموزش و پرورش تأکید شده بود که از پذیرش مسافران در ایام نوروز خودداری کنند اکنون نیز انتظار دارم هم وطنان از سفر به گیلان در این مقطع زمانی بپرهیزند و هتل ها نیز پذیرش مسافر نداشته باشند.

وی با یادآوری لازم الاجرا بودن تصمیمات این ستاد با قید فوریت گفت: شرکت های توریع برق، آب، گاز و مخابرات در صورتی که مشترکان خانگی بدهی های معوقه دارند، همکاری لازم را برای قطع نشدن خدمات یادشده به آنان تا پایان فروردین ماه سال آینده انجام دهند.

وی با قدردانی از صدا و سیما و رسانه های جمعی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی در ترویج و تبلیغ باورهای اجتماعی موضوعی مهم است و سازمان های مردم نهاد و دیگر گروه های اجتماعی این پتانسیل را دارند که مفاهیم را در لایه های مختلف جامعه رسوخ دهند و لازم است برای استفاده از این ظرفیت، برنامه ریزی های صورت گرفته، عملیاتی شود.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش به فرمانداران نیز تأکید کرد که از حداکثر ظرفیت سازمان های مردم نهاد، فعالان اجتماعی، اصحاب رسانه، فرهنگ  و هنر استفاده کنند تا مفاهیم درست و دقیق به اطلاع مردم رسانده شود.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا