آخرین خبرهااسلایدربین الملل

حمله وحشیانه و سازمان یافته هندوها؛ زنده به گور کردن مسلمانان در هند؛ ظریف اعتراض کرد، سفیر ایران احضار شد

مسلمانان

علی رغم گذشت یک هفته از حمله وحشیانه نظامیان هندی و افراط گرایان این کشور به مسلمانان هنوز هم روند کشف جنازه‌های مسلمانان ادامه داردمسلمانان.

به گزارش تدبیرشرق ,به نقل از ملت تایمز، جنازه سه مسلمان دیگر از گنداب ها و فاضلاب های اطراف دهلی نو کشف شد.

این مسلمانان بی دفاع که در جریان حمله خشونت آمیز افراط گرایان هندو و نظامیان این کشور همزمان با سفر ترامپ کشته شده بودند پس از مرگ به درون فاضلاب ها انداخته شده اند.

منابع محلی در این خصوص اعلام کرده اند: جنازه ها پیش از کشته شدن مورد شکنجه قرار گرفته اند و هندوهای افراط گرا آنها را پس از مرگ به چاله های متعفن انداخته اند.

از سوی دیگر عملیات جستجو برای یافتن جنازه های بیشتر همچنان ادامه دارد و گفته می شود احتمال افزایش شمار قربانیان نیز وجود دارد.

روز گذشته انتشار فیلمی که نشان می داد هندوها یک مادر و کودک مسلمان را زنده زنده دفن کرده اند موجی از واکنش های رسانه ای را به دنبال داشت و بسیاری از کاربران فضای مجازی با بازنشر این فیلم خواستار اقدام فوری سازمان ملل علیه دولت دهلی نو شدند.

هند سفیر ایران در دهلی را احضار کرد

اسپوتنیک در خبری فوری اعلام کرد که وزارت خارجه هند در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ایران، دیپلمات ارشد ایران در دهلی را احضار کرده است.

وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در پیامی ضمن محکومیت خشونت‌های سازمان یافته علیه مسلمانان هند، تاکید کرد: ایران، قرن‌ها دوست هند بوده است. از مقامات هند می‌خواهیم که رفاه «همه» هندی‌ها را تضمین کنند.

وی ادامه داده است: مسیر پیش رو باید بر اساس گفتگو و حاکمیت قانون باشد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا