آخرین خبرهااجتماعی

ادعای عباس تبریزیان، مدعی طب سنتی با اشاره به پلمب دفتر او در قم: کرونا انتقام خدا از اذیت‌کنندگان من است

عباس تبریزیان

عباس تبریزیان وی در کانال تلگرامی خود نوشت: قم، آیت الله تبریزیان را علیرغم اخلاص و درمان مجانی و یک سال داروی مجانی به مردم شریف ایران و حوزه تقدیم شد، اذیت کرد، حرف های عجیب و غریب زدند و این انتقام خداوند است که قم را متلاشی کرد، آنها گفتند طب اسلامی نیست و نداریم. خداوند گفت، قم نیست و نداریم، حوزه علمیه هم نیست و نداریم، برغم این حرف ها، برای برگشتن به قم و ریشه کن کردن بیماری و برگزاری کلاس های علوم تجربی در کنار فقه و اصول وجود دارد.

عباس تبریزیان از مدعیان طب اسلامی که چندی پیش در پی حکم قضایی دفتر وی در قم پلمب شده و از این شهر خارج شد، بتازگی در ادعایی جنجالی مدعی شد، ورود بیماری کرونا به شهر قم، انتقام خداوند از مردم این شهر به دلیل اذیت کردن وی بوده و او برای بازگشت به این شهر و ریشه کن کردن کرونا آمادگی دارد.

عباس تبریزیان که به تازگی در حرکتی جنجالی کتاب پزشکی هاریسون را به آتش کشید و باعث موجی از محکومیت از سوی علما، مراجع و صاحبنظران دینی و فرهنگی شد، سال ها فعالیت هایی داشت که مسوولان ذیربط آن را بدون مجوز دانستند او در محله نیروگاه قم، مطب، دفتر و دستک مفصلی راه اندازی کرده و به طبابت مشغول بود، افراد زیادی از سراسر کشور به وی مراجعه می کردند و گاهی روزانه بالغ بر ۲۰۰ نفر را ویزیت می کرد.

در سال ۱۳۹۶، مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی، خواستار رصد و نظارت بر فعالیت های غیرمجاز آقای تبریزیان و شاگردان وی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی شد.

۲۷ مرداد ۱۳۹۸ وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دنبال پیگیری‌های این وزارتخانه برای برخورد با آنچه «سوداگران طب ایرانی و سنتی و دخالت‌های غیرمجاز و خطرآفرین در درمان» خوانده، حکم قطعی محکومیت برای عباس تبریزیان و محمدحسین ناظری صادر شده است. در همین راستا مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از مردم خواست که با هوشیاری در انتخاب شیوه‌های درمان صحیح، سلامت خود را تضمین کنند. مطلب وی امسال در قم پلمپ شده و وی به مشهد مقدس رفت.

اما او بعد از تعطیلی دفاتر وارد جنجال های تازه ای شد.

وی چهارشنبه شب در کانال تلگرامی خود نوشت: قم، آیت الله تبریزیان را علیرغم اخلاص و درمان مجانی و یک سال داروی مجانی به مردم شریف ایران و حوزه تقدیم شد، اذیت کرد، حرف های عجیب و غریب زدند و این انتقام خداوند است که قم را متلاشی کرد، آنها گفتند طب اسلامی نیست و نداریم. خداوند گفت، قم نیست و نداریم، حوزه علمیه هم نیست و نداریم، برغم این حرف ها، برای برگشتن به قم و ریشه کن کردن بیماری و برگزاری کلاس های علوم تجربی در کنار فقه و اصول وجود دارد.

از سوی دیگر بعد از مصوبه شورای تامین استان های قم و خراسان رضوی و برخی تمهیدات در مورد اماکن مقدسه، شاهد تحرکات بیشتر شیخ عباس تبریزیان بودیم، چندی پیش در مورد خبر تعطیلی نماز جماعت و سخنرانی های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، جزوه ای منتسب به این گروه تحت عنوان “حضور در مجامع” در قم و برخی شهرهای دیگر توزیع شد، که در آن آمده است، ما به مردم توصیه می کنیم حتما صله رحم کنند، فامیل و نزدیکان جمع شوند و در مجالس اهل بیت (ع) شرکت کنند و زیارت عاشورا بخوانند، به حرم حضرت معصومه (س) پناه ببرند و دعا بخوانند و با رعایت توصیه ای طب اسلامی و استفاده از داوری امام کاظم ع، زیرا پیامبر اکرم در روایت نضربن قرواش می فرمایند، لا عدوی ” چیزی به نام سرایت وجود ندارد، من عدی الاول، زیرا نفر اول چطوری بیمار شد و از کجا سرایت کرده، پس هیج مشکلی پیش نمی آید، فقط روحانیون در دروس حوزه شرکت نکنند که انجا خطر زیاد است و احتمال ابتلا و بیماری در این طور جاهها ۹۰ درصد است، زیرا حوزه ای که نتواند یک سرما خوردگی را درمان کند همان بهتر که تعطیل باشد.

در کانال شیخ عباس تبریزیان آمده است: واقعا جای تاسف دارد که حرم های امن الهی که به عنوان دارالشفای مومنین و گره گشای مشکلات در روزهای عادی معرفی می شدند، و بیماران زیادی جهت شفا به این حرم ها توسل می جستند توسط عوامل وزارت بهداشت با وقاحت تمام، یکی از اماکنی معرفی می گردد که به علت تجمع سبب انتشار بیماری می شود، ما در قبال این هتک حرمت نمی توانیم ساکت بنشینیم، در واکنش به این اقدام به زودی برنامه زیارت همگانی در یک روز مشخص را در حرم رضوی اعلام خواهیم کرد. اهل بیت ع را تنها نخواهیم گذاشت.

ادعاهای اخیر تبریزیان بویژه اقدام به آتش زدن کتاب مرجع معتبر پزشکی بار دیگر موضوع کم و کیف صحت و سقم ادعاهای مربوط به طب اسلامی را به میان آورد و تاکید بسیاری از علما و مراجع بویژه آیت الله جوادی آملی را باعث شد مبنی بر این که مدعیات طب اسلامی عمدتا بر مبنای احادیث جعلی یا غیر صحیح بنا شده و اعتبار دینی ندارد.

همچنین برخی فعالان علوم پزشکی نیز از مدت ها قبل خواستار حضور میدانی نامبرده برای اثبات ادعای درمان بیماری ها از جمله در مورد کرونا شده بودند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا