آخرین خبرهااستان ها

قطع آب شرب دغدغه و مشکل اصلی مردم شهرستان املش

آب شرب

فرماندار املش با ابراز نگرانی از قطعی‌های مکرر آب در املش گفت: املش یک روستا نیست که در صورت قطعی آب بتوان با یک تانکر مشکل آب مردم را حل کرد و این دغدغه مردم است که باید رفع شود.

 به گزارش تدبیرشرق ,محمد رنجبر امروز در املش با ابراز نگرانی از قطعی‌های مکرر آب در املش اظهار کرد: در طول سال در این شهرستان شاهد حدود یک‌صد روز قطعی آب هستیم و این در شان مردم ما نیست.

وی با گلایه‌مندی از عملکرد مسؤولان گیلان در خصوص بی‌توجهی به مشکلات آب مردم املش افزود: مدیرعامل آبفای گیلان باید بتواند راهی برای رفع مشکل و دغدغه بی‌آبی و قطعی شهروندان املشی پیدا کند.

فرماندار املش با بیان اینکه مردم این شهرستان خصوصاً روستاهای اطراف به‌محض یک بارندگی مختصر مشکلات عدیده‌ای در حوزه آب‌دارند، گفت: املش یک روستا نیست که در صورت قطعی آب بتوان با یک تانکر مشکل آب مردم این شهر را حل کرد!

وی با بیان اینکه املش یک شهرستان است و نمی‌توان پس از هر بار بارندگی مختصر به مردم گفت به دلیل بارش باران آب این شهرستان قطع است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات قطعی آب املش بنده به‌عنوان یک خادم از به‌زحمت افتادن مردم شهرستان عذرخواهی می‌کنم و از صبر و حوصله مردم در حوزه مشکلات قطعی آب شرمنده هستم.

رنجبر با اشاره به اینکه این مشکل هیچ توجیهی ندارد و حتماً باید مسؤولان استانی با تخصیص اعتبارات لازم فکری به حال آب این شهرستان کنند، بیان کرد: به‌واسطه همین مشکل با استاندار گیلان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسؤولان ذی‌ربط به‌صورت تلفنی صحبت کرده‌ام و به مردم املش قول می‌دهم تمام تلاش خود را بکار گیرم تا مشکلات حل شود.

فرماندار املش می‌گوید در تلاش هستیم تا با دریافت تانکرهایی با ظرفیت ۱۰ و ۱۲ هزار لیتری بتوان از شهرستان‌های هم‌جوار، مخازن آب شهرستان را پر و به‌صورت موقتی مشکل قطعی آب شهروندان را حل کرد.

وی با اشاره به بحث انتشار ویروس کرونا در استان و تأکیدات وزارت بهداشت در خصوص رعایت بهداشت فردی و اجتماعی افزود: برای اجرایی شدن این توصیه‌ها مردم نیازمند دسترسی آسان به آب هستند درحالی‌که مردم املش آب ندارند تا نسبت به مقابله با این ویروس اقدام نمایند.

رنجبر با اشاره به استعلامات از مسؤولان مربوطه جهت رفع مشکل آب این شهرستان گفت: رفع مشکل تصفیه‌خانه طول لات رودسر و همچنین حفر حداقل چهار حلقه چاه آب در این شهرستان می‌تواند کارگشای رفع دغدغه‌های آب شهرستان املش باشد و این امر نیازمند اهتمام ویژه و جدی مسؤولان در حوزه تأمین اعتبار و تخصیص آن به شهرستان است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا