آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در نشست مقابله با کرونا ویروس بیان کرد؛ انجام آزمایش تشخیص کرونا در گیلان از شنبه آینده / مسافران دارای علائم ویروس کرونا دو هفته قرنطینه می شوند

کرونا

استاندار گیلان به بارگیری و ارسال تجهیزات موردنیاز توسط وزارت بهداشت به استان گیلان اشاره کرد و گفت: با پیگیری صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ انجام آزمایش تشخیص کرونا از شنبه هفته آینده در گیلان انجام می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع در نشست مقابله با کروناویروس که در سالن غدیر استانداری و با حضور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان و شماری از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: انجام تشخیص بیماری کرونا در استان، منجر به سرعت شناسایی و درمان این بیماری خواهد شد.

وی افزود: به لحاظ زیرساخت های درمانی، تجهیزات و نیز نسبت جمعیت به تخت بیمارستانی و البته بدون درنظرگرفتن مسافران و گردشگران، شاخص استان از میانگین کشوری کمتر است که این موضوع با فراگیرشدن بیماری‌هایی از این قبیل، بیشتر عیان می‌شود.

وی به انعکاس تجهیزات موردنیاز استان برای مقابله با گسترش ویروس کرونا به وزارت بهداشت از روز نخست اشاره کرد و گفت: به واسطه نیاز کادر درمانی، پرستاران و نیروهای خدماتی، محموله مناسبی از سوی وزارت بهداشت بارگیری و به گیلان ارسال شده که روز پنجشنبه توزیع می شود.

دکتر زارع از استقرار تیم غربالگری تا پنجشنبه در مبادی ورودی استان خبر داد و گفت: هموطنانی که به گیلان سفر می کنند و علائمی همچون ویروس کرونا در آنان مشاهده شود، به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند و با اطلاع رسانی این اقدام، عاملی برای بازدارندگی سفر به استان گیلان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه براساس مصوبه جلسات گذشته مدیران با مرخصی های استحقاقی و استعلاجی کارمندان موافقت کنند، افزود: براساس شیفت بندی، اموری که قابلیت دورکاری دارد توسط کارکنان انجام شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط دستگاه ها، فرمانداران، شهرداران و هلال احمر و دیگر نهادهای خدمات رسان، افزود: شهرداران از ظرفیت بخش خصوصی، تشکل های مردم نهاد و بخش های غیردولتی در تبلیغات محیطی و موضوعات مرتبط با مقابله شیوع ویروس کرونا استفاده بهینه داشته باشند.

وی همچنین درخصوص پیگیری های صورت گرفته پیرامون لغو مسابقات تیم های دسته یک فوتبال استان نیز افزود: به سازمان لیگ مجدداً اعلام شود که درخواست لغو مسابقات براساس جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و بازیکنان میزبان و مهمان است.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا