آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدر

جلسه فوق العاده شورای شهرلاهیجان در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا

ویروس کرونا

جواد نجار تمیزکار رئیس شورای شهر لاهیجان در این جلسه با اشاره به وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهردر رابطه با نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر ،گفت : موضوع بیماری کرونا برای شهر لاهیجان جدی است و آنچه در این فضا خیلی مهم به نظر می رسد ایجاد جو روانی آرام و پرهیز از ترس و واهمه است و در این میان باید با اطلاع رسانی دقیق و به هنگام و درست از شیوع بیماری جلوگیری نمود.

وی گفت : شعار و عقیده شورای شهر همواره این بود که یکی از شاخصه های شهر خوب ، شهر سالم است و همه باید برای عبور از این بحران تلاش کنیم .
وی گفت : از شورای تأمین و فرماندار لاهیجان تقاضا داریم با توجه به ایجاد نگرانی شهروندان در رابطه با تعطیلات و ورود خیلل عظیمی از مسافران به لاهیجان ، دستور لازم و مقتضی را در این خصوص صادر نمایند.
چرا که تمهیدات ، تجهیزات و دستگاهای خدمات برای جمعیت و شهروندان لاهیجان کفایت می کند و حضور گردشگران و مسافران در این مقطع زمانی به نفع مسافرین و شهروندان نیست .
وی گفت : خوشبختانه با درایت شورای تأمین و فرماندار لاهیجان مراکز پرجمعیت و آموزشگاههای علمی و فرهنگی و ورزشی تعطیل شده است و استدعا از شهروندان محترم این است که از هرگونه تجمعات و کارهای غیرضروری پرهیز نمایند.
در این جلسه اعضای شورای شهر با آرزوی صحت و سلامتی برای کلیه مردم ایران به ویژه شهروندان عزیز لاهیجان موکداً از شورای تأمین شهرستان خواستند در خصوص ورود مسافران به شهرلاهیجان مدیریت ویژه ای داشته باشند .
اعضای شورای شهر اعلام نمودند آمادگی هرگونه همکاری با اداره بهداشت و درمان شهرستان را دارند و واحد روابط عمومی شورا و شهرداری در خصوص اطلاع رسانی صحیح همکاری لازم را با اداره بهداشت بعمل آورند.
از شهرداری خواسته شد از چاپ هرگونه تقویم واقلام تبلیغاتی و هزینه های غیر ضروری برای ایام عید نوروز پرهیز نماید و نسبت به تهیه ماسک و اقلام ضدعفونی کننده و در اختیار قراردادن آن بصورت رایگان برای شهروندان اقدام عاجل صورت دهد .
شیفت بندی کارکنان شهرداری ، رسیدگی به سرویس های بهداشتی و تجهیز آن به مواد شوینده و ضدعفونی کننده ، در اختیار قرار دادن دستکش و لباس مخصوص برای رفتگران از دیگر موارد مطروحه بود .
از اداره بازرگانی و اصناف خواسته شد در خصوص فروشگاههای زنجیره ای و رعایت بیشتر بهداشت فردی در نانوایی های شهر مدیریت ویژه ای داشته باشد.
از اداره اوقاف خواسته شد برای مراسم ترحیم و نماز جماعت و… برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

در پایان جلسه اعضای شورای شهر از مدیریت عالمانه فرماندار و شورای تأمین شهرستان به جهت اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده ودستورات سریع و صریح در این خصوص قدردانی نمودند.

شورای اسلامی شهر لاهیجان
@lahijan_shora

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا