آخرین خبرهااجتماعی

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا؛ همه اماکن ورزشی و قلیان سراها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود

آستارافرماندار بندر مرزی آستارا گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، همه باشگاه های ورزشی و قلیان سراهای شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش تدبیرشرق ؛ حسن رستم زاد در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و پدافند غیرعامل شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار داشت: پیش بینی های لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شهرستان انجام شده است و همشهریان باید همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی ها با شایعه سازی می خواهند، آرامش مردم را به هم بزنند، ادامه داد: خبر انتقال بیماران کرونا به بیمارستان آستارا به شدت تکذیب می شود و به دستور استاندار گیلان، در تمام شهرستان‌ها، مراکزی جهت مقابله با بیماری کرونا مجهز شده و یکی از بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی آستارا نیز به درمان مبتلایان مشکوک به کرونا صرفا برای مردم شهرستان آستارا پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه همه تدابیر لازم در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با استقرار اکیپ ۱۵ نفره انجام شده است، افزود: بیماران خارجی مشکوک برگردانده و بیماران هموطن که مشکوک هستند، جهت آزمایش در همان محیط پایانه قرنطینه می شوند وهمچنین در پایانه مرزی آستارا که از پرتردد ترین پایانه‌های مرزی کشور است، اقداماتی نظیر سنجش تب بر افراد مشکوک به بیماری‌های تنفسی و آنفلوانزا انجام می‌گیرد و از ششم بهمن ماه سال جاری با درخواست اینجانب اتباع خارجی حین ورود به این پایانه مهم مرزی کشور و استان گیلان، توسط نیروهای شبکه  هزار نفر از مترددین خارجی معاینه و کنترل شده اند بهداشت و درمان شهرستان مرزی آستارا رصد می‌شوند که در این زمینه تا کنون .

رستم زاد به برگزاری جلسات متعدد در این خصوص اشاره و تصریح کرد: هشت نفر از ۱۴ بیمار که به خاطر مشکلات خاص تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری هستند، نمونه گیری شده و جای نگرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد : در اصل اعزام بیماران واگیری به شهرستان های دیگر غیرمنطقی و کذب است و دستورالعملی در این زمینه وجود ندارد و عموما بیماران در همان بیمارستان های شهرهای مراجعه شده بستری می شوند.

فرماندار آستارا در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه عوامل بیمارستانی و پزشکان و پرستاران فعال در بخش مذکور با هیچ یک از بخش های دیگر در ارتباط نخواهند بود، توضیح داد: کرونا نسبت به آنفلوآنزا سرعت سرایت بالایی دارد، ولی مرگ و میر آن بسیار پایین است.

وی همچنین تاکید کرد: چنین موضوعاتی صرفا مربوط به دانشگاه علوم پزشکی نمی باشد و بخشداران توسط دهیاری ها اطلاع رسانی کنند و دهیاران را موظف کنند تا هم به مردم اطلاع رسانی کنند و هم مردم را مطلع کنند در جهت پیشگیری و اطمینان به مردم بدهند که مردم نگران نباشند.

وی افزود: واحد های صنفی حق سو استفاده از این اضطراب مردم را ندارند و ادارات صمت و اصناف، دادستانی محترم و تعزیرات باید محکم و قاطع ورود کنند و اجازه ندهند سو استفاده گران با احتکار و کم فروشی موجب نگرانی مردم شوند و تمام داروخانه ها به طور صد درصد رصد شوند و در صورت تخلف برخود جدی صورت گیرد.

رستم زاد تاکید کرد: رسانه ها، مطبوعات و صدا و سیما باید در این زمینه فعال باشند و کمک کنند تا واقعیات به مردم منتقل شود و و همچنین راهکار های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را به طور مداوم برای مردم تشریح کنند.

وی ادامه داد: حوزه نانوایی ها باید توسط صمت رصد شوند و همچنین اداره تبلیغات اسلامی باید موضوع مساجد و مراکز مذهبی و مکان هایی که محل تجمع مردم است نکات بهداشتی را متذکر شوند.

وی ضمن تقدیر از اقدام آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در تعطیلی مدارس و باشگاه ها، اضافه کرد: از همین لحظه دستور تعطیلی همه قلیانسراهای شهرستان صادر می شود و اداره صمت و اتاق اصناف باید اقدامات لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما چیزی برای مخفی کردن در این زمینه نداریم، خاطرنشان کرد: اداره صمت و اتاق اصناف باید اقدامات تأثیرگذار و عاجل را برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در این زمینه داشته باشند.

وی خطاب به شهرداران افزود: با توجه به اینکه عمده نظافت شهر به عهده شهرداران محترم و پرسنل زحمتکش شهرداری است که باید با توجیه آنان در خصوص اهمیت نظافت این موضوعات را جدی بگیرند  و شبکه بهداشت نیز کمک کند تا این عزیزان به تجهیزات مورد نیاز مجهز شوند.

رستم زاد در بخش پایانی سخنان خود بر بهره مندی از توان خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه و سمن ها و گروه های مردم نهاد در آگاهی بخشی بر جامعه تأکید کرد و گفت: در صورت لزوم، تصمیمات جدید برای روزهای آینده اتخاذ و برای عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا