آخرین خبرهااستان هااسلایدرسیاسی

اظهارات نادرست و متناقض عظمتی در نشست با خبرنگاران؛ به جای طرح مساله، گزارش کار بدهید!

عظمتی

فرماندار رشت در دولت دوم”محمود احمدی نژاد”عصر روز شنبه هفته گذشته برابر با ۱۹ بهمن ماه به صورت گزینشی و تبعیضی پذیرای تعدادی از اصحاب رسانه در ساختمان محل استقرار یک موسسه آموزشی در میدان صابرین رشت شد.

فرماندار رشت در دولت دوم”محمود احمدی نژاد”عصر روز شنبه هفته گذشته برابر با ۱۹ بهمن ماه در ساختمان محل استقرار یک موسسه آموزشی در میدان صابرین رشت میزبان خبرنگاران شد.

 کاشف اسرار در بخشی از یادداشت خود نوشت: “سید ولی الله عظمتی” از”کریم خورسندی مژدهی”سوال می کند در چه رابطه ای صحبت کنم؟ که از “مدیر خانه مطبوعات” پاسخ می شنود:”درباره حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای و جایگاه نماینده اصلح مردم در مجلس”.

فرماندار اسبق رشت شروع به سخنرانی می کند و طی زمان بیان اظهارات خویش،مواردی متناقض و نادرست بیان کرد که این موارد باز نشر داده می شود و قضاوت به خوانندگان ارجمند واگذار می کنیم:

یک:سید ولی الله عظمتی در بخشی از سخنان خویش،گفت:” نمایندگان باید زبان گویای مردم و مطالبه گر خوبی بوده،با مردم ؛صادق و رفتار،کردار،گفتار و عمل شان یکی باشد.”،این در حالی است هنگام برگزاری نشست خبری ،عوامل ستاد وی لیستی شامل کسب اطلاعات: نام و نام خانوادگی،رسانه شرکت کننده،امضاء و…تهیه ولی به برخی از خبرنگاران حاضر هدیه پول به میزان دو میلیون ریال اعطا شد،حال سوال می شود دعوت و تجلیل گزینشی با ادعای و تاکید ش بر صداقت در گفتار ،عمل و کردار،تناقض دارد یا خیر؟

دوم:فرماندار اسبق رشت در بخشی دیگر از سخنان خویش به موضوع رودخانه های زرجوب و گوهر رود اشاره کرد و گفت:”این رودخانه ها روزگاری محل تفرج گاه مردم بود می توانند یک فرصت و امتیاز برای ما باشد ولی متاسفانه هم اکنون به عنوان تهدید محسوب می شود و به بدترین وضع ممکن تبدیل شده است”.

با توجه به این که او در دولت دوم محمود احمدی نژاد از بهمن ۸۸ تا بهمن ۹۲ عهده دار سمت فرمانداری رشت بوده و داماد وی به نام:”محمد شیخان”به عنوان :”رییس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس جمهور” و هم چنین ” سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور” بود،با ارائه مستندات اعلام کند در دوران تصدی سمت فرمانداری مرکز استان گیلان چه اقداماتی برای احیای رودخانه های مذکور کرد؟ آیا توانست از توان دامادش به عنوان معاون رییس دفتر”محمود احمدی نژاد”یا خودش به عنوان فرماندار استفاده کند؟

سوم: “عظمتی”یکی دیگر از مهم ترین معضلات اساسی و حاد استان گیلان و شهرستان رشت را دفن گاه زباله در سراوان عنوان کرد و یاد آور شد: شیرابه دفن گاه وارد رودخانه شده و منتهی به مرداب انزلی می شود “حال از او سوال می شود در دوران فرمانداری خویش برای حل معضل مذکور چه اقدامات اساسی انجام داد؟ با ارائه مستندات متقن نسبت به تنویر افکار عمومی بپردازد.

چهارم:”عظمتی” در ادامه سخنان خویش با انتقاد از این که گیلان محل آزمایشگاه شده و استاندارانی به این استان می آیند و در فرصت کوتاه خدمتی خویش به تفریح و خوش گذرانی می پردازند”این در حالی می باشد زمان فعالیت وی به عنوان “فرماندار”،”مهدی سعادتی”اهل مازندران “عهده دار سمت استانداری می شود که نه تنها سابقه استانداری نداشته است، بلکه با انتصاب برخی از افراد غیر بومی و انجام اقدامات پوپولیستی مثل انجام کار با تیلر و افتادن در بیجار و پخش شدن در اخبار ملی ،سبب زیر سوال رفتن حیثیت این استان می شود و حتی برخی انتصابات مورد انتقاد نماینده وقت ولی فقیه در استان قرار می گیرد، آیا نسبت به انتصاب این استاندار غیر بومی اعتراض کرد”اگر مدرک دارد رو بکند.

پنج:درباره انتقاد”عظمتی”مبنب بر این که گیلان محل آزمایشگاه شده و استاندارانی به این استان می آیند و در فرصت کوتاه خدمتی خویش به تفریح و خوش گذرانی می پردازند، این استان پلی برای ارتقای خودشان قرار می دهند و عملآ کاری طی ۶ ساله فعالت دولت فعلی دیده نشده است”اینک سوال می شود، آیا”محمد علی نجفی امیر کیاسر”که طی سال های ۹۲ تا ۹۶″استاندار گیلان بوده،خارج از استان و غیر بومی بوده است؟پاسخ به این سوال به دلیل این که وی اهل آستانه اشرفیه بوده و سال ها ریاست دانشگاه علمی و کاربردی واحد استانی و هم چنین مدیریت اداره کل تعاون روستایی گیلان بر عهده داشته ،نخیر است و ناشی از عدم اشراف فرماندار اسبق رشت است.

شش: “عظمتی”در بخش دیگری از سخنان خویش با انتقاد از این که از جوان های فرهیخته،تحصیل کرده و کار آمد استان استفاده نمی شود،تاکید کرد:باید این سد شکسته بشود و مقاومت بکنیم تا مسئولین که بیش از ۳۰ سال در عرصه مدیریت کشور بودند، کنار بروند و جوانان بیایند”این سخنان گذاشتن پا فراتر از گلیم است، زیرا انتصاب برخی از مسئولین دارای بیش از ۳۰ سال فعالیت من جمله دبیر شورای نگهبان و ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر عهده مقام معظم رهبری است، بنابراین طرح این گونه سخنان قابل پذیرش نیست.

هفت:عظمتی در بخشی دیگر از سخنان، مدعی شد: همه وزیران دولت فعلی؛فشل، نا کار آمد و خسته هستند و یک کابینه خسته نمی تواند یک کشور انقلابی را هدایت کند و کشور انقلابی نیاز به جوان انقلابی دارد”این در حالی می باشد با نگاهی سریع به کابینه دولت دوازدهم به این نتیجه دست خواهید یافت؛ حداقل وزیر ارتباطات جوان و متولد ۱۳۶۰ شمسی است،بنابراین اظهارات فرماندار اسبق رشت نادرست است.

هشت: فرماندار رشت در دولت دوم محمود احمدی نژاد”، خاطر نشان کرد: طی مدت فعالیت ۲۰ ساله دولت های سازندگی ،اصلاحات و مرحله اول”محمود احمدی نژاد”۴۲ روستای این شهرستان گاز رسانی شد ولی در زمان فعالیت ۵ ساله بنده به عنوان فرماندار این ۴۲ روستا به ۲۸۵ روستا رسید.”این در حالی می باشد”عظمتی”از بهمن ماه ۸۸ تا بهمن ماه ۹۲ عهده دار فرمانداری بوده، حال آیا مدت زمان بیان شده مبنی بر ۵ سال درست است؟ آیا از توان حساب و کتاب مدت فعالیت برخوردار است؟ آیا حافظه مردم دست کم می گیرد؟

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا