آخرین خبرهااسلایدر

در بیانیه‌ای: حزب جمهوریت در هیچ ائتلافی حضور ندارد

حزب جمهوریت
حزب جمهوریت در بیانیه‌ای اعلام کرد در هیچ ائتلافی شرکت نخواهد کرد.

 به گزارش تدبیرشرق، براساس تصمیمی که روز جمعه (۱۸ بهمن) در شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی مصوب شد، موارد زیر در خصوص کیفیت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به اطلاع مردم شریف ایران می رسد.

۱- حزب جمهوریت ایران اسلامی انتخابات و صندوق رأی را تنها راه حاکمیت قانون و دخالت مردم در سرنوشت خود می داند و مشارکت در انتخابات را تشویق می کند.

۲- جمهوریت ایران اسلامی نسبت به رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان انتقاد جدی دارد و معتقد است در هر انتخابات همه جریان های سیاسی برای مشارکتی حداکثری و عادلانه باید در انتخابات حضور داشته باشند و انتخاب کنندگان باید بتوانند گزینه خود را در میان داوطلبان داشته باشند، حکومت هدیه الهی است که از طریق انتخاب مردم موجودیت پیدا می کند و برخورد و رویکرد تنگ نظرانه به اهداف انقلاب آسیب می زند و جمهوریت نظام را به حاشیه می برد.

۳- ضمن اینکه حزب جمهوریت همچنان به رویکردی بر مبنای فراگیری و تکثرگرایی سیاسی در کشور امیدوار است ولی در شرایط کنونی در هیچ ائتلاف انتخاباتی شرکت نمی کند ولی مشارکت مردم را توصیه می کند و به عنوان تشکلی در چهارچوب قوانین کشور، وظیفه ملی و دینی خود را در این انتخابات انجام می دهد.

۵- دفاتر استانی حزب جمهوریت در استان هایی که کاندیداهای حزب تائید صلاحیت شده اند می توانند تنها با برند این حزب کمپین و ستاد انتخاباتی تشکیل دهند و مقرر شد با دیگر احزاب در استان ها ائتلافی صورت نگیرد.

۶- اگر در استان ها، دیگر احزاب از کاندیدای حزب جمهوریت حمایت کنند، مانعی ندارد.

لازم به ذکر است موضع حزب جمهوریت با توجه به شرایط جاری اتخاذ شده و ممکن است در شرایط بهتر موضع متناسب گرفته شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا