آخرین خبرهااستان ها

معاون استاندار گیلان خبر داد؛ پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از برف اندیشیده شده است

برف

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از انجام تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف در استان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق؛ علی اوسط اکبری مقدم یکشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با خبر ۲۰ شبکه باران (سیمای مرکز گیلان) با بیان این مطلب افزود: به دنبال اطلاع از ورود سامانه سرد و بارشی به استان، ستاد مدیریت بحران در استان و تمامی شهرستان ها تشکیل شد و دستگاه های خدمات رسان به طور کامل آماده باش هستند.

وی ادامه داد: با این وجود لازم است هم وطنان از مسافرت های غیرضروری و استفاده از خودروهای شخصی خودداری و نیز از پارک وسایط نقلیه در شریان های اصلی بویژه مسیرهای راهپیمایی اجتناب ورزند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان همچنین به کشاورزان و دامداران توصیه کرد که مراقبت های لازم را انجام دهند.

وی به رانندگانی که قصد سفر و تردد در جاده های برف گیر را دارند، تاکید کرد علاوه بر استفاده از تجهیزات لازم ازجمله زنجیرچرخ، برای اطلاع از وضعیت راه ها، با سامانه ارتباطی ۱۴۱ تماس برقرار کنند.

 اکبری مقدم به آغاز بارش خفیف برف از غرب استان اشاره و اضافه کرد: تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط ، اندیشیده شده و امیدواریم این بارش ها و نزولات جوی، خاطراتی خوب برای هم استانی ها رقم بزند.

دکتر زارع استاندار گیلان نیز شب گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، تاکید کرد که افراد خدمت‌رسان در هر دستگاهی باید براساس سلسله مراتب و با یکپارچگی در فرماندهی با ذکر وظایف آماده باش باشند ضمن آنکه اطلاع‌رسانی‌ها واقع بینانه و صادقانه باشد زیرا هر اندازه مردم نسبت به مسائل آگاهی بیشتری داشته باشند، همراهی آنان نیز مضاعف می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ با ورود سامانه سرد و بارش زا به استان، کاهش دما، افزایش ابر، بارندگی (به تدریج بارش مخلوط برف و باران) و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و وزش باد (گاهی شدید یا خیلی شدید) تا سه شنبه هفته جاری مورد انتظار است.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا