آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا: مردم در انتخابشان دقت کنند/ ۵۰ تا ۶۰ نماینده در مجلس می خوابند

انتخابات

به گزارش تدبیرشرق ,به نقل از اسرار امروز، سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در نشست خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله فرخنده ی دهه فجر گفت : بحمد الله در کشور ما با رهنمودهای موثر امام راحل (ره ) انقلاب اسلامی شکل گرفت و انقلاب اسلامی تاثیر زیادی در منطقه خاورمیانه داشته است.

نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم بسیاری از کشورها به دلیل اینکه رهبری واحدی وجود ندارد نتوانسته اند به اتحاد برسند و سرنوشت کشور خود را رقم بزنند.

وی اضافه کرد : مردم عزیز علیرغم مشکلات اقتصادی ،جنگ ، تحریم های ظالمانه و خدعه های دشمنان پای نظام ایستاده اند و همچنان در صحنه با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری حضور دارند.

دلخوش با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت : در شهادت سردار سلیمانی همگان دیدند که مردم ایران از هر حزب و عقیده ای در سوگ نشستند چون این شهید بزرگوار برای دفاع از ناموس و امنیت این مملکت و مسلمانان سایر کشورهای منطقه جان خود را از دست داد.

این نماینده مجلس گفت: در انتخابات حضور مردم در دنیا ثبت می شود و حضور مردم پای صندوق رای بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: ناکارآمدی و ضعف مجلس به دلیل عدم دقت مردم در انتخاب اصلح بوجود می آید و اگر روز به روز مجلس ضعیف تر می شود به دلیل بی توجهی مردم است . چرا مردم در انتخاب خود دقت نمی کنند که ۵۰ تا ۶۰ نماینده  در مجلس می خوابند؟!

دلخوش تاکید کرد: با این شیوه انتخاب، مجلس یازدهم ضعیف تر از دهم خواهد شد و مجلس کارآمد با مطالبه مردم ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها هر چه که منعکس می کنند در تاریخ ثبت می شود و امروز هر چه ثبت می شود برای آیندگان خواهد بود، گفت: رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مردم برای حضور در صحنه انتخابات دارند و نباید با برخوردهای سلیقه ای و حذفی از سوی برخی مسوولین و رسانه ها به گونه ای رفتار شود که مشارکت جامعه در انتخابات تحت شعاع قرار گیرد و آرای مردم تضعیف شود.

وی در پاسخ به دلیل پلمپ مغازه اجاره ای که در آن جلسه داشتند، گفت: دستگاههای متولی انتخابات باید بر اساس قانون کار کنند و باعث دلسردی مردم در انتخابات نشوند. چرا با بعضی ها که در طول سه سال گذشته توهین کردند و فحش دادند و وابسته به بیگانه هستند ، کانال در فضای مجازی برای هتاکی ایجاد می کنند برخورد قانونی صورت نمی گیرد؟

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه ها به وظایف قانونی خود آشنا نیستند، یادآور شد: بعضی از آقایان سه سال است که در حال فعالیت برای انتخابات هستند ، پیراهن سیاه و سفید داخل ماشین خود دارند و بدون دعوت در عزا و عروسی شرکت می کنند و برخورد قانونی صورت نگرفت.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در مغازه ای اجاره ای و پس از پایان وقت اداری جلسه بنده با مردم برای افزایش شور انتخاباتی را برهم می زنند و مغازه را پلمب می کنند  و حاضرین را به بازداشتگاه بردند.

دلخوش در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه پلمپ تالار محل سخنرانی خود گفت: بنده بر اساس اصل صریح ۶۳ تا ۸۴ قانون اساسی تا پایان این دوره نمایندگی یعنی تاریخ ۷ خرداد نماینده مردم در مجلس هستم اما متاسفانه بر خلاف این قانون و ماده ۵۹ قانون تعزیرات به دستور دادستان، حاضرین در تالار محل سخنرانی بنده را بیرون کردند و حتی قانون را زیرپا گذاشتند و صبح روز بعد، رییس دفتر بنده که از بازاریان محترم و شریف صومعه سرا است را دستبند زدند.

دلخوش با اشاره به اینکه به تلاشهای شورای نگهبان، هیئت های اجرایی و دستگاه های نظارتی احترام می گذارم، افزود: انتخابات را در شرایط فعلی سرد می بینم. در بعضی از بخشها برخوردهای حذفی و سلیقه ای صورت می گیرد و دلسرد کردن مردم در زمان انتخابات خیانت به کشور و نظام است.

وی همچنین با اشاره به زمان کم باقیمانده تا انتخابات مجلس گفت: آیا شور انتخاباتی در دوره های گذشته اینگونه بود؟

وی در پاسخ به سوال در خصوص پخش فیلم پلمپ تالار محل سخنرانی وی با عنوان تخلف انتخاباتی در صدا و سیما، گفت: مدیرکل صدا و سیما انسان توانمند و خوبی است اما در داخل صدا و سیمای مرکز گیلان افرادی حضور دارند که باید مدیریت شوند . پخش به دفعات تصاویر پلمپ غیرقانونی تالار محل سخنرانی بنده در صدا و سیما درست نبود که البته تذکر لازم داده شد و قول دادند روند را اصلاح کنند.

این نماینده مجلس درپاسخ به سوالی در خصوص نظارت ضعیف مجلس گفت: اگر نظارتها ضعیف است باز به انتخاب مردم بر می گردد. نماینده ای برای اینکه نیروی وی در فلان وزارتخانه جذب نشده طرح سوال می کند و سوال در نوبت قرار می گیرد و حق وی بعنوان نماینده است. در حال حاضر در این دوره، ۸ هزار سوال از نمایندگان دریافت شد در صورتیکه اگر وزیر برای طرح سوال ساعتها وقت در مجلس بگذارد زمان زیادی از مجلس را می گیرد بنابراین امور مهم مجلس روی زمین می ماند. همانند تحقیق و تفحصی که یکسال خوابیده و ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی تکلیف می کند که برای تحقیق و تفحص شش ماه وقت لازم است و در حال حاضر در هر کمیسیونی ۱۵ تحقیق و تفحص از دستگاه های مختلف روی زمین مانده و باطل شده است!

دلخوش همچنین در پاسخ به دلیل بی اطلاعی نمایندگان مجلس از قیمت بنزین گفت:در ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه ، مجلس پیش بینی کرد اگر شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور مناسب بود دولت می تواند قیمت بنزین را بر اساس قیمت فوب خلیج فارس افزایش دهد نه اینکه یک شبه اعلام کنند قیمت بنزین ۳۰۰ درصد افزایش یافته است؟!

وی افزود: دوبار هم بطور استمزاجی افزایش قیمت بنزین در مجلس رای نیاورد و رد شد زیرا شرایط بگونه ای نیست که دولت با استناد به قانون برنامه قیمت بنزین را افزایش دهد.

این نماینده مجلس اعلام کرد: بعد از انقلاب دیدیم هر جا کالا دو نرخه بوده فساد ایجاد شده و در بودجه ۹۹ طرحی برای تک نرخی شدن بنزین ارائه کردیم.

وی در پایان در خصوص آمار خانوارهایی که از بسته معیشتی برخوردار شدند، گفت: ما در تبصره ۱۴ در حال کنترل درآمد حاصله از افزایش قیمت بنزین هستیم اما اینکه دقیق اعلام کنیم چه تعداد خانوار از بسته معیشتی برخوردار شدند مشخص نیست حتی در مرکز پژوهشها معلوم نیست دولت چقدر بسته معیشتی پرداخت کرده است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا