آخرین خبرهااستان ها

در ششمین روز از دهه مبارک فجر از پارک حاشیه ای رودبارتان بهره برداری شد

پارک حاشیه ای رودبارتان

در ششمین روز از دهه مبارک فجر پارک حاشیه ای محله رودبارتان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش تدبیرشرق در مراسم افتتاحیه پارک حاشیه ای رودبارتان که با حضور عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت، جمشید پور معاون‌ حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری، کامران راد مدیر منطقه دو، علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برگزار شد، عضو شورای شهر رشت ابتدا پیرامون شخصیت فرهنگی بزرگ این منطقه توضیح داد.

عضو شورای شهر رشت‌ در آیین بهره برداری از بوستان حاشیه رودبارتان با بیان اینکه این منطقه، زادگاه استاد خمامی زاده است، خطاب به شهردار منطقه دو خواهان احداث سردیس این شخصیت فرهنگی برجسته شد.

محمد حسن عاقل منش، اظهار کرد: جعفر خمامی زاده مترجم پر تلاش آثار تاریخی گیلان بود و شاهکار او ترجمه کتاب ولایات دالمرز اثر رابینو است که این اثر، برگ زرینی در تاریخ نگاری گیلان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه استاد خمامی زاده در حوزه تاریخ ابریشم، آثار ترجمه شاخصی دارد گفت: کتاب تاریخچه آموزش و پرورش گیلان از دیگر آثار پژوهشی وی است.

این عضو شورای شهر رشت افزود: خمامی زاده از خوشنام ترین فرهنگیان گیلان بود و علاوه بر پژوهش های تاریخی، در حوزه ادبیات و فرهنگ نیز مقالات متنوعی به رشته تحریر در آورده است.

عاقل منش با بیان اینکه مقاله پیشینه محلات رشت یکی از یادداشت های خواندنی وی است خاطر نشان کرد: این یادداشت گذشته محلات قدیمی رشت را به طور مطلوب و شایسته ای معرفی کرده است.

وی خطاب به شهردار منطقه ۲ شهرداری رشت گفت: باید از فضای این بوستان برای احداث تندیس این شخصیت فرهنگی استفاده کرد.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا