آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

مجیدی: یکدستی و یکدلی باعث شده که تیمی نتواند استقلال را شکست دهد/ با تیمی هجومی برای بردن وارد دربی می‌شویم/ سورپرایزی ندارم

مجیدی

فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال تأکید کرد، این تیم در دیدار فردا مقابل پرسپولیس با تیمی هجومی و برای کسب سه امتیاز وارد زمین خواهد شد.

فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل پرسپولیس در دربی فردا (پنجشنبه) که در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر برگزار می‌شود، اظهار داشت: اولین بار است این همه خبرنگار را یک جا در دوران فوتبالم می‌بینم. بازی فردای ما برابر پرسپولیس برای هر دو تیم مهم است و تمام بازیکنان در زمین دو برابر تلاش می‌کنند.

دیاباته به خاطر بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مصدوم شد
وی درباره غایبان تیمش در دربی ۹۱ گفت: همان‌طور که دیروز هم گفتم دیاباته به خاطر مشکلاتی که برای دو بازی خارج از خانه ما در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان پیش آمد و در هشت روز دو بازی سنگین انجام داد، مصدوم شد و دربی را از دست داد. ضمن اینکه ما سه بازیکن دیگر داریم که مصدوم نیستند، اما در این بازی نخواهند بود. من وقتی سرمربیگری استقلال را قبول کردم این شرایط را در تیمم درنظر گرفتم که بازیکنان مصدوم بعد از رفع آسیب‌دیدگی‌شان باید زیر نظر آقای ربانی، مربی بدنساز تیم مدتی را ریکاوری و کار بدنی انجام بدهند تا به فرم ایده‌آل برسند. در حال حاضر غلامی، یزدانی و کارگر مصدومیت‌شان رفع شده است، اما چون سه هفته کنار تیم نبودند طبیعی است که باید مدتی را تمرین کرده و به شرایط ایده‌آل برسند.

مطمئن باشید جانشین دیاباته هم کار او را انجام می‌دهد
مجیدی در پاسخ به این سؤال که غیبت دیاباته در دربی چقدر در استقلال تأثیر منفی خواهد گذاشت و آیا مجبور خواهد شد به خاطر همین مسئله تغییر تاکتیک دهد، تصریح کرد: دیاباته بازیکن تأثیرگذاری است و در این مورد شکی نیست، اما ما ساختار دفاعی و حمله خودمان را داریم و هر بازیکنی که در قالب تاکتیک تیم قرار بگیرد خودش را با شرایط وفق خواهد داد. مطمئن باشید جانشین دیاباته هم کار او را انجام می‌دهد. تمرکز ما در این بازی برای بردن است آن تیم بازنده است که تمرکز خود را برای تیم برنده قرار می‌دهد.

تیم‌های برنده روی پیروزی تمرکز می‌کنند و تیم‌های بازنده روی نباختن
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه پرسپولیس بازیکنان خوبی در ترکیب تیمش دارد و چه برنامه‌ای برای آنها خواهد داشت، خاطر نشان کرد: شما به صحبت قبلی من توجه نکردید تیم‌های برنده روی پیروزی تمرکز می‌کنند و تیم‌های بازنده روی نباختن.

تیم من یکدست‌ترین و همدل‌ترین تیم تاریخ استقلال است
خبرنگاری به مجیدی گفت پپ گواردیولا در گفت‌وگویی اشاره کرده بود که قصد داشته لیونل مسی را تبدیل به بهترین بازیکن دنیا کند، اما مسی باعث شد که او تبدیل به بهترین مربی جهان شود. آیا مهدی قائدی که این روزها در استقلال خوب کار می‌کند او را تبدیل به بهترین مربی خواهد کرد که مجیدی پاسخ داد: قائدی در سه چهار بازی قبلی استقلال فوق‌العاده بوده است. ما بازیکنانی داریم که می‌توانند حتی فیکس بزرگسالان باشند، اما اینکه کدام بازیکن مربی را به بهترین مربی و یا مربی بازیکن را به بهترین بازیکن تبدیل می‌کند در تیم من معنی و مفهوم ندارم. ما تیم یکدستی داریم و این استقلال یکدست‌ترین و همدل‌ترین تیم تاریخ استقلال است. من به‌عنوان مربی استقلال به این تیم افتخار می‌کنم. این یکدلی باعث شده که هیچ تیمی نتواند استقلال را شکست دهد. استقلال به لحاظ فنی خیلی بهتر از تیم‌های دیگر است. باز هم می‌گویم یکدستی و یکدلی باعث شده که تیمی نتواند استقلال را شکست دهد.

فردا از مدافع بلغاری در ترکیب تیمم استفاده نمی‌کنم
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه آیا فردا از نیکولای بودوروف، مدافع بلغارستانی در ترکیب تیمش استفاده خواهد کرد یا نه، گفت: این بازیکن زمان کمی با تیم بوده و فردا از او استفاده نخواهیم کرد.

مهم این است که ۲ برابر گل‌های خورده گل می‌زنیم
وی در خصوص اینکه تیمش هجومی بازی می‌کند اما در دربی‌ها شاهد هستیم که تیم‌ها کیفیت خوبی ارائه نمی‌کنند، تصریح کرد: وقتی استقلال را تحویل گرفتم نکته‌ای که کسی به آن توجه نکرد تمرکزم روی ساختار دفاعی بود، چرا که خط حمله استقلال فوق‌العاده بود. ما در دیدارهای اخیر تنها هشت موقعیت به حریفان دادیم. در بازی با الریان تنها دو موقعیت در باکس محوطه جریمه به حریف دادیم. این تفکرات من است اما به‌عنوان مربی مهم نیست چند گل می‌خوریم. مهم این است که دو برابر گل‌های خورده گل می‌زنیم. فردا نیز تیم هجومی خواهیم داشت و برای بردن وارد زمین می‌شویم.

فحاشی‌ها باعث استرس بازیکنان و پایین آمدن کیفیت بازی می‌شود
مجیدی ادامه داد: اینکه دربی‌ها چرا خوب نشده به خاطر حساسیت بازی است. امیدوارم که هواداران دو تیم تنها به تشویق تیم‌شان بپردازند. فحاشی‌ها باعث استرس بازیکنان و پایین آمدن کیفیت بازی می‌شود. از نظر من فردا جذاب‌ترین دربی‌های اخیر را شاهد خواهیم بود

فردا متوجه خواهید شد که چه تفکراتی داریم
وی در واکنش به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس محروم است و چه برنامه‌ای برای خط دفاعی پرسپولیس دارد، گفت: تفکرات ما بماند برای بازی فردا. فردا متوجه خواهید شد که چه تفکراتی داریم.

چیزی به غیر از تماشاگر از فوتبال ما نمانده است!
سرمربی تیم فوتبال استقلال در رابطه با اینکه آیا بهتر نیست ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر باشد تا اینکه تنها ۵۰، ۶۰ هزار نفر به خاطر مشکلات بلیت‌فروشی به ورزشگاه بیایند، تصریح کرد: من اطلاع دقیقی از این مسئله ندارم، اما قطعا تماشاگران بیشتر انگیزه بازیکنان را بالا می‌برند، حتی من به عنوان سرمربی با حضور تماشاگران انگیزه می‌گیرم. در فوتبال ما فقط تماشاگران باقی مانده‌اند و چیز دیگری از آن باقی نمانده است. امیدوارم دربی فردا سالم و به دور از حاشیه باشد.

رؤیا و هدفی نبوده که من در زندگی به آن نرسیده باشم
مجیدی راجع به اینکه هواداران استقلال از او انتظارات زیادی دارند و بی‌صبرانه منتظر پیروزی تیم‌شان در دربی هستند و او چه پیامی برای هواداران استقلال دارد، خاطر نشان کرد: هواداران در هر شرایطی به ما انرژی مثبت می‌دهند. روزی که سرمربیگری استقلال را قبول کردم با خودم گفتم به همه اهدافی که مدنظر دارم، خواهم رسید. در این راه قطعاً به حمایت هواداران نیاز دارم. همیشه گفته‌ام رؤیا و هدفی نبوده که من در زندگی به آن نرسیده باشم. الان هم اعتقاد دارم که با بازیکنانی کار می‌کنم که یکدل و متحد هستند. هوادارانی که همیشه در سخت ترین شرایط حامی من و استقلال بوده‌اند. قطعاً با آنها به هدف‌هایی که داریم خواهیم رسید.

سورپرایزی برای دربی ندارم!
وی در مورد اینکه قصد دارد در دربی از فرشید باقری در پست هافبک دفاعی استفاده بکند یا آرش رضاوند و اینکه سورپرایزش برای دربی چیست، گفت: اجازه دهید در مورد ترکیب تیمم صحبتی نکنم. سورپرایزی هم ندارم.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا