آخرین خبرهاسیاسی

مهدی چمران: معنی این حرف پایداری را که «دو لیست باشیم، باز هم متحدیم» نمی‌دانم/ لیست اصلی، فهرست شورای ائتلاف خواهد بود

شورای ائتلاف

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: شورای ائتلاف فهرست و لیستی که از مجموعه احزاب و تشکل های کنونی می دهد به عنوان لیست اصلی خواهد بود. از همه هم دعوت و دست و پای همه بوسیده شده تا بیایند با هم متحد باشیم. تا حالا هم عموم گروه ها به شورای ائتلاف پیوسته اند؛ معنی وحدت همین است.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با مهدی چمران را در ادامه بخوانید.

*****

پایداری لیست ۶۰ نامزد اصلح از نگاه خود را اعلام کرد. آقای آقاتهرانی نیز گفت «رائه لیست‌های مختلف، وحدت را نفی نمی‌کند؛ می‌توان لیست مستقل ارائه داد»، آیا این به معنای جدایی رسمی جبهه پایداری از شورای ائتلاف است؟

این حرف که «دو لیست باشیم، باز هم متحدیم» یعنی «دو لشکر بشویم اما باز هم با یکدیگر متحدیم» یا «در کنار هم باشیم با دو تا اسم». واقعا نمی دانم منظور چیست و باید خود ایشان سئوال کرد.

چه اتفاقی برای لیست ۹۰ نفره شورای ائتلاف می افتد؟

ما کار خودمان را انجام می دهیم. شورای ائتلاف به این مسائل کاری ندارد. اسامی را هم اعلام می کند. آن کسانی که قبول کردند، آمدند و شرایط را پذیرفتند، به همکاری ادامه می دهند؛ آنها هم که نپذیرفتند نمی آیند. شورای ائتلاف فهرست و لیستی که از مجموعه احزاب و تشکل های کنونی می دهد به عنوان لیست اصلی خواهد بود. از همه هم دعوت و دست و پای همه بوسیده شده تا بیایند با هم متحد باشیم. تا حالا هم عموم گروه ها به شورای ائتلاف پیوسته اند؛ معنی وحدت همین است. اگر بخواهد معانی دیگری طرح شود از آن چیزی نمی دانم.

دیروز اظهارنظری آمد که اگر جبهه پایداری لیست جدا دهد نامزدهای همسو با آن در فهرست شورای ائتلاف نخواهند بود و حذف می شوند. آیا این اتفاق می افتد؟

چنین چیزی هنوز مطرح نشده است. باید رفت جلو برویم ببنیم چه می شود.

آیا پایداری می تواند نام برخی نامزدهای حاضر در فهرست شورای ائتلاف را در لیست خود قرار دهد؟

هنوز روی این موضوع بحثی نشده است. شورای ائتلاف کار خودش را انجام می دهد،به دیگرانی که نیامدند کاری ندارد، راه خودش را می رود و لیست مدنظر خودش را هم هرچه سریعتر اعلام می کند.

آیت الله مصباح گفتند «انتظار تخریب‌ جبهه پایداری از سوی دوستان را نداشتیم» آیا منظورشان شورای ائتلاف است؟

شورای ائتلاف همیشه دوستان جبهه پایداری را به وحدت دعوت کرده و غیر از این صحبت دیگری را درباره جبهه پایداری مطرح نکرده است. اگر کسانی هم صحبت هایی درباره جبهه پایداری کردند ربطی به شورای ائتلاف ندارد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا