آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات مجلس یازدهم در گیلان خبر داد: انصراف ۷۰ کاندیدای انتخابات مجلس در گیلان/تکلیف یکی از نمایندگان فعلی استان مشخص نشد

انتخابات مجلس

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات مجلس یازدهم در گیلان از انصراف ۷۰ کاندیدای انتخابات مجلس در استان خبر داد و گفت: صلاحیت ۳۴ داوطلب احراز و تأیید شد.

 به گزارش تدبیرشرق ,به نقل از تسنیم، احمد قنبریان با بیان اینکه نزدیک به نیمی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان تأیید صلاحیت شده‌اند اظهار داشت: در این مرحله از بررسی صلاحیت‌ها، در حوزه گیلان ۳۴ نفر دیگر به داوطلبانی که صلاحیت‌شان برای شرکت در انتخابات مجلس احراز و تأیید شده بود اضافه شد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان با بیان اینکه یک نفر از نمایندگان فعلی استان در این مرحله باز هم رد صلاحیت‌ شده است عنوان کرد: از مجموع ۴۶۵ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس که در گیلان ثبت‌نام کرده بودند تا زمان اعلام نتایج شنبه شب ۷۰ نفر انصراف داده‌اند.

قنبریان با تأکید بر اینکه در حال حاضر چند نفر از کاندیداهای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان هنوز  تکلیف‌شان مشخص نشده است تصریح کرد: دیگر نماینده فعلی استان گیلان که در دور قبل بررسی صلاحیت‌ها، تأییدیه نگرفته بود در این مرحله نیز هنوز وضعیتش مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۹۵ داوطلب باقی‌مانده این دوره از  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان تعداد  ۱۹۳ نفر تأیید صلاحیت، ۹۶ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۰۲ نفر رد صلاحیت شده‌اند ابراز داشت: یک نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس در استان گیلان نیز رد اولی محسوب می‌شود.

قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گیلان گفت: کسانی که در مراحل قبل تأیید شده اما صلاحیت‌شان توسط شورای نگهبان رد شد، می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۴ روز دوشنبه ۱۴ بهمن به محل دریافت شکایات شورای نگهبان واقع در  تهران مراجعه و اعتراض خود را ارائه دهند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان خاطرنشان کرد: علاوه بر محل دریافت شکایات شورای نگهبان در تهران افرادی که صلاحیتشان توسط شورای نگهبان رد شده می‌توانند به دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان مستقر در استانداری گیلان نیز مراجعه کرده و مستندات لازم را ارائه دهند.

قنبریان از اعلام لیست نهایی اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده جهت شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا تاریخ ۲۲ بهمن خبر داد و در تشریح بیشتر این موضوع اظهار داشت: پس از اعلام لیست نهایی، از تاریخ ۲۳ بهمن فرآیند تبلیغات داوطلبان آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

به گزارش تدبیرشرق، به نظر می رسد نماینده مورد نظر قنبریان مبنی بر اینکه هنوز تکلیفش مشخص نشده است، حجت‌الاسلام افتخاری نماینده کنونی فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا