آخرین خبرهااستان ها

سیدعلی آقازاده: جابجایی حوزه عملکردی مدیران اجرایی با مدیران نظارتی/ کشاورزی مهم ترین ظرفیت گیلان است/ جوانان ظرفیتی تمام ناشدنی هستند/ وجود ضعف در راس مدیریت های استان

سردار آقازاده حضور در جمع جوانان را افتخاری برای خود دانست و بیان داشت: این جمع برای تعامل، اندیشیدن و تجزیه و تحلیل قرار دادن مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کنار هم جمع شده اند، لذا آنچه که امروز می تواند مبنای بحث ما باشد چگونگی استفاده از ظرفیت های اجتماعی برای اصلاح امور است.

نماینده مردم رشت در مجلس هشتم جوانان را ظرفیتی تمام نشدنی خواند و گفت: جوانان ما همواره در همه عرصه های تاریخ ایران نشان دادند که به عنوان مهره های تعیین کننده عمل می کنند.

وی با تاکید بر ظرفیت های مادی و معنوی موجود در استان خاطرنشان کرد: با شناسایی ظرفیت های مادی و معنوی بهتر میتوان در راستای توسعه شهر و استان گام برداشت.

سید علی آقازاده کشاورزی را مهم ترین فرصت و ظرفیت گیلان خواند و افزود: با تعیین راهبردهای صحیح و مدیریت کارآمد می توان حوزه کشاورزی را به فعال ترین عرصه با صرفه اقتصادی تبدیل کرد.

وی افزود: از آنجایی سالیانه استان گیلان پذیرای خیل عظیمی از مسافر و گردشگر است و رشت به عنوان مرکز توزیع این مسافران می باشد، باید زیر ساختها را به گونه ای ایجاد کرد تا امکانات ماندگاری مسافر در رشت فراهم گردد، لذا اگر گردشگری در استان دارای راهبردی دقیق و مدیریتی صحیح داشته باشد، می تواند در رونق اقتصادی استان نقشی اساسی ایفا نماید.

سردار آقازاده با تاکید بر ضرورت بکارگیری نیروهای فنی در صنعت استان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با کوتاه کردن دست دلالان محیطی امن برای ورود سرمایه گذار تبدیل کنیم، مشکل اشتغال جوانان تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم گیلان را به لحاظ اقتصادی و اشتغال، استانی عقب مانده در کشور خواند و گفت: عنصر مدیریت و نظارت صحیح می تواند فرصت های اشتغالزایی را پرورش و متعالی نماید. اما از آنجایی که حوزه هایی چون مجلس که مسئولیت نظارت بر مدیریت اجرایی دارند و می توانند با برنامه ریزی صحیح زمینه های رشد استان را فراهم سازند، متاسفانه خود از عوامل عقب ماندگی های استان شده اند.

نماینده مردم رشت در مجلس هشتم با اشاره به وقوع فسادهای مالی و دستگیری مدیران متخلف در سنوات گذشته یادآور شد: امروز مدیران مسئولیت برنامه هایی را دارند که از رده های بالا برای آنان تعرفه شده اما به جهت ناکارآمدی مدیران سبب شده تا ظرفیت مدیریتی که مسئول اجرای برنامه استان و کشور هستند نتوانند از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کنند و در جامعه ما بسیاری از مدیران فاقد توانایی لازم در مدیریت هستند و این امر شاهد بروز انواع فسادها و نابسامانی ها شده است.

وی با اشاره به ضعف موجود در راس مدیریت ها یادآور شد: حوزه نظارتی و مجلس باید به حدی فعال باشند تا از ضعف های موجود جلوگیری کند اما امروز حوزه نمایندگی و مجلس نه تنها نتوانسته در حوزه نظارتی خود دقیق عمل کنند بلکه خود تحت امر حوزه دولت محسوب می شوند و به جای اینکه مدیران عمرانی و اجرایی پروژه های عمرانی را اجرا کنند و نمایندگان نظارت کنند، جای حوزه نظارتی و مدیریتی تعویض شده است و در نهایت این امر سبب فسادهای چند هزار میلیاردی می گردد.

سردار آقازاده در تبیین جایگاه مجلس گفت: اگر قرار است از فرصتها و منابع زیرزمینی به خوبی بهره مند شویم، به مدیران توانمند نیازمندیم تا با استفاده از ظرفیت های موجود، نیروهای جوان و مدیران کارآمد زمینه های توسعه همه جانبه را فراهم شود.
امید است هر یک از ما به عنوان فردی آگاه در انتخابات حضور بهم رسانیم، چرا که حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و… راهی جز داشتن یک مدیریت توانمند و نظارتی حساس و کارشناسانه ندارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا