آخرین خبرهااستان هااسلایدر

پروژه تراموای رشت، بدون تصویب در شورای عالی ترافیک قانونی نیست

به گزارش اختصاصی تدبیرشرق، در حال حاضر همگان به این باور رسیده اند که استفاده از تراموا در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل عمومی، ارجحیت دارد و در واقع بعنوان گزینه برتر مطمح نظر است بویژه در کلانشهر رشت که جلسات مستمر و منظمی در این خصوص در استانداری گیلان و کمیسیون های مرتبط برگزار شده است.

می پذیریم که اجرای پروژه تراموا در کنار توسعه ناوگان حمل و نقل، به جاذبه های گردشگری کلانشهر رشت نیز کمک می کند ضمن آنکه در اغلب شهرهای اروپایی از این سیستم حمل و نقل عمومی استقبال شده و مورد توجه قرار گرفته است.

طبق گفته مسئولان شهرداری رشت؛ خط یک تراموا در این کلانشهر ۱۶ کیلومتر مسیر رفت و ۱۶ کیلومتر مسیر برگشت و ۲۰ ایستگاه دارد.
ولی لازم است این نکته مدنظر قرار گیرد که اجرای تراموا در رشت ، بدون تصویب در شورای عالی ترافیک کشور قانونی نیست و در چنین صورتیست که اعتبار ملی به آن اختصاص می یابد ضمن آنکه اولین جلسه این شورا نیز قرار است هفته آینده برگزار شود.

بنابراین منطقیست در وهله نخست منتظر تصویب طرح تراموا در شورای عالی ترافیک باشیم و سپس شهرداری اقدام به اجرای آن کند چراکه پیش از تصویب در شورای مذکور و اقدام شتابزده در این خصوص، نمیتواند طرح یادشده را با موفقیت همراه سازد و در این صورت هم شهروندان متضرر می شوند و هم سیستم حمل و نقل عمومی شاهد تحولی در جهت منافع عمومی نخواهد بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا