آخرین خبرهابین الملل

ترامپ مجددا به دختر طبیعت حمله کرد:او چندسالشه؟جای من را در مجله تایمز گرفت!/آمریکا تمیز است به فکر خودتان باشید!

دختر طبیعترئیس جمهور آمریکا که هفته گذشته به داووس سوئیس سفر کرده بود وقت خود را صرف کلنجار رفتن با دختر نوجوانی کرده که مدتی است تبدیل به چهره برتر فعالان محیط زیستی شده است.

به گزارش تدبیرشرق،و به نقل ازایندیپندنت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برای دومین روز پیاپی در نشست داووس، به «گرتا تونبرگ» فعال محیط زیست، حمله کرده و از اینکه این فعال محیط زیست از دولت او انتقاد کرده و به گفته خودش جای او را روی جلد مجله تایمز گرفته است، ابراز نارضایتی کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که پیش از ترک مجمع جهانی اقتصاد در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، افزود: این سوئدی ۱۷ ساله باید روی کشورهای دیگر به غیر از آمریکا تمرکز کند.

ترامپ در ادامه مدعی شد که آمریکا کشوری پاک و زیباست و در آن همه چیز خوب است.

او گفت: آمارهای ما خیلی خوب هستند؛ آمار زیست‌محیطی ما، آمار آب ما، آمار ما در مسائل مربوط به هوا فوق‌العاده است. ما باید برای قاره‌ها و کشورهای دیگر کاری بکنیم.»

این در حالی است که ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری، مسئول انتشار کربن شناخته شده است.

ترامپ افزود: «ما اقیانوس زیبایی داریم که اقیانوس آرام خوانده می‌شود؛ جایی که هزاران تن زباله که از سوی کشورهای دیگر در آن ریخته شده، به سمت ما شناور است. بنابراین گرتا باید روی آن کشورها کار کند.»

پیش از ترامپ، وزیر خزانه داری آمریکا نیز انتقاداتی را متوجه این دختر نوجوان کرده بود.

تونبرگ – که او هم در داووس حضور دارد، روز سه‌شنبه سخنانی علیه عملکرد ترامپ در زمینه محیط زیست مطرح کرد و در جریان یک سخنرانی گفت: بر خلاف شما، نسل من بدون نبرد تسلیم نخواهد شد. خانه ما هنوز در آتش می‌سوزد. بی‌عملی شما این آتش را شعله‌ور می‌سازد.

ترامپ روز چهارشنبه در پاسخ به این «سخنان تند» و اینکه آیا دولتش برای مهار مسائل محیط زیستی که فوریت دارند، به اندازه کافی گام برداشته یا خیر، گفت: «او چند سالش است؟»

پس از اینکه خبرنگاران سن تونبرگ را به ترامپ اطلاع دادند، او گفت: «آه، خوب است! او در مجله تایمز از من برنده شد.»

این دختر نوجوان سوئدی از سوی مجله تایمز به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ برگزیده شد و این در حالی بود که ترامپ هم در فهرست نامزدهای این عنوان قرار داشت.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا