آخرین خبرهایادداشت

تابلوی ایست مقابل انتخابات هیاتهای ورزشی تا دوم اسفند !

اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در روزهای گذشته، فراخوان برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست هیات های کشتی، ووشو، نجات غریق، بوکس، ورزش های همگانی، ورزش های روستایی و عشایری، سوارکاری و … را منتشر نموده و هم اکنون آماده برگزاری انتخابات این هیات ها می باشد. اما با توجه به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آیا صلاح است مجمع انتخاباتی هیات های ورزشی در این برهه و پیش از انتخابات مجلس برگزار شود؟ جواب این سئوال را می توان در اظهارات استاندار گیلان در جلسه ستاد انتخابات پیدا کرد.

دکتر ارسالان زارع در جلسه ستاد انتخابات استان گیلان، رعایت قانون و اصل بی طرفی برای همه مسئولان را از جمله محورهای اساسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: باید همه حافظ آرای مردم باشیم. وی با تاکید بر تامین امنیت روانی جامعه در ایام انتخابات، اظهار داشت: در برگزاری انتخابات شفاف عمل می کنیم و چیزی برای پنهان کردن نداریم.
استاندار گیلان با تاکید دوباره بر رعایت امانت داری در برگزاری هرچه بهتر این انتخابات، تصریح کرد: کوچک ترین خدشه ای نباید به آراء مردم وارد شود و ما باید با همدلی و عملکرد مطلوب خود زمینه اطمینان مردم را فراهم کنیم. حمایت یک مسئول از کاندیدای خاص مطلقاٌ برای ما قابل پذیرش نیست و در صورت مشاهده چنین موردی در اسرع وقت برخورد خواهد شد.
و احتمالا به همه اینها باید، ممنوع بودن هرگونه عزل و نصب در ایام انتخابات را اضافه کرد؛ این ممنوعیت گاهی به صورت بخشنامه به ادارات و سازمانهای دولتی ابلاغ می شود و گاهی هم مثل استاندار کهکیلویه و بویر احمد، به صورت علنی در جلسه ستاد انتخابات فریاد زده می شود.
کلانتری در جلسه ستاد انتخابات استان خود بر جلوگیری از هر گونه شائبه و بی‌اعتمادی در ذهن مردم تاکید کرد و رسما عنوان نمود که هر گونه عزل و نصب در شهرستان‌ها ممنوع و در مرکز استان باید قبل از هرگونه اقدامی با رئیس ستاد انتخابات استان هماهنگی انجام شود.
حال باتوجه به اینکه در انتخابات هیات های ورزشی استان ها، سوابق نشان می دهد، این هیات ها جولانگاه نمایندگان مجلس بوده است، ایا برگزاری مجامع انتخاباتی این هیات ها و تعیین رییس برای این هیاتها نمی تواند شایبه انگیز باشد و رد پای نمایندگان مجلس را دید؟
اگرچه در ظاهر اعضای مجمع رای به انتخاب رییس هیات می دهند، اما کیست که نداند تا چشم و ابروی گشاده نماینده مجلس نباشد، هیچ فردی حتی خود را کاندیدای یک هیات ورزشی نیز نخواهد کرد؛ متاسفانه این روند در کشورمان باب شده و نمایندگان مجلس به جای قانون گذاری در سطح کلان، در کوچکترین امور حوزه انتخابیه و حتی کمی آنطرف تر از حوزه انتخابیه خود نیز بطور غیرمستقیم و گاهی حتی به صورت مستقیم ورود کرده و سعی در نقش آفرینی می کنند، و وای به حال روزی که مدیرکلی ضعیف و وام دار نیز بر کرسی نشسته باشد.
امید است مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اظهارات استاندار در جلسه ستاد انتخابات را شنیده باشد و برای حفظ اعتماد عمومی در ایام انتخابات و برای اینکه هیچگونه شایبه ای بوجود نیاید، انتخابات هیات های ورزشی یاد شده را تا بعد از دوم اسفند (زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی) به تاخیر بیاندازد. که در غیر این صورت، ممکن است، خود را نه تنها در مقابل ستاد انتخابات استان قرار دهد بلکه خدشه ای نابخشودنی بر اعتماد مردم بیاندازد.
نظام، دولت و ملت همه خواستار برگزاری انتخاباتی بی طرفانه و سالم هستند و همه ( از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان) باید در این خصوص به رسالت واقعی خود عمل کنند.

/صاحب مقصودی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا