آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

افتتاح مدرسه پرفسور سمیعی در رشت

مدرسه پرفسور سمیعی

دبیرستان غیر دولتی پسرانه پروفسورسمیعی امروز در بلوار دیلمان رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش تدبیرشرق ؛ این دبیرستان با ۱۸ کلاس درس ، سالن همایش ، آزمایشگاه و کارگاه با هزار و۲۰۰ مترمربع زیر بنا و ۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی ساخته شد.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح دبیرستان غیر دولتی پسرانه پروفسورسمیعی با بیان اینکه توسعه و ساخت مدارس استان به همت خیران وهمراهی مسئولان مربوطه نیاز دارد گفت : ۹۰۰ مدرسه غیر دولتی درگیلان فعال است که از این تعداد ۱۳۵  مدرسه با مالکیت شخصی و بدون مشارکت بخش دولتی ساخته شده است.
ارسلان زارع با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان میهن اسلامی هستند افزود : مهمترین عاملی که در پرورش این آینده سازان باید به آن توجه شود ساخت فضای آموزشی مناسب و ایجاد  فضای با نشاط  و فعال است.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز گفت :  در سال تحصیلی ۹۸-۹۹  کمتراز ۱۶ درصد دانش آموزان گیلانی در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.
نادر جهان آرا افزود : ۳۱۳ خیر مدرسه ساز در گیلان فعالیت می کنند که تاکنون بیش از ۲۵۰ مدرسه و فضای آموزشی ساخته اند.
شهردار رشت هم گفت : دانش آموزان با الگو گرفتن از پرفسور سمیعی و کسب علم و دانش می توانند زمینه ساز رشد و بالندگی کشور شوند.
ناصر حاج محمدی ساخت مدارس استاندارد با آزمایشگاه و کارگاه های مناسب را برای پیشرفت و توسعه دانش درگیلان ضروری دانست و بر لزوم همکاری همه نهادهای مرتبط در این خصوص تاکید کرد.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا