آخرین خبرهافرهنگی و هنری

 راهیابی فیلم کوتاه داستانی ( زاده عشق )از انجمن سینمای جوان لاهیجان به بخش مسابقه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری (مهر مادر)

زاده عشق

فیلم کوتاه ( زاده عشق ) ساخته : سید اسدالله جباری از فیلمسازان فعال انجمن سینمای جوان لاهیجان به بخش مسابقه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری مهر مادر راه یافت.

هیات انتخاب بخش فیلم جشنواره از میان تعداد۳۲۴ فیلم داستانی ثبت شده دردبیرخانه, درپی برگزاری نشستهای متعدد بازبینی وبحث وبررسی این آثار که به مدت سه هفته به طول انجامید، درجمع بندی نهایی خود تعداد ۶۵ فیلم داستانی را برای حضور دربخش مسابقه انتخاب نمودند.

سید اسدالله جباری از سال هفتاد و سه دوره فیلمسازی خود را در انجمن سینمای جوان لاهیجان گذراند و در چندین فیلم کوتاه میلی متری تولیدات دفتر لاهیجان در زمینه بازیگری ، دستیار کارگردانی و نورپردازی همکاری داشتند و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر از دانشگاه گیلان است.

ایشان ادامه فعالیت هنری خود را از سال هفتاد و نه با استخدام در صدا و سیمای مرکز گیلان به صورت رسمی در سمت های گوناگون در تولید برنامه های این شبکه گسترش داد.

تولید فیلم کوتاه مستند: ایران و چای ایرانی ( برگزیده جشنواره دانشجویی در سال هفتاد و شش ) و مستند کوتاه : کربداران عاشورای حسینی ( که منجر به ثبت ملی شدن آیین عاشورایی کربزنی لاهیجان شد) و تولید ده ها عنوان فیلم در قالب های کوتاه، مستند، داستانی و بازرگانی از دیگر فعالیت هایسید اسدالله جباری محسوب می شود. پژوهش محور بودن یکی از شاخصه اصلی تولیدات ایشان است.

شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مهر مادر ( با محوریت موضوع مادر)تصمیم گرفت آئین اختتامیه این جشنواره را که قرار بود ۲۶ بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شود لغو و مصوب کرد کلیه هزینه های برگزاری مراسم اختتامیه به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستاناهدا شود. ضمنا جوایز به برندگان نقدا اهدا می شود.

موضوع این فیلم کوتاه داستانی درباره لحظاتی از زندگی مادری تنها که مدتهای مدیدیست محبت و مهربانی مادرانه اش را با تصمیمی درست و منطقی به امید و آرامش برای خود و دیگران تبدیل میکند و ….

 انجمن سینمای جوانان ایران این موفقیت را به این فیلمساز و هنرمند فعال دفتر صمیمانه تبریک گفته و برایشان آرزوی موفقیت و بهروزی می نماید.

زاده عشق

زاده عشق

/روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران-دفترلاهیجان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا