استان هااسلایدر

استاندار گیلان: واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در اشتغالزایی موثر است

اشتغالزایی در گیلان

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رشت افزود: یکی از اهداف واگذاری پروژه ها ضمن تقویت منابع دولتی این است که طرح هایی که دولت اعتبار کافی برای بهره برداری آنها را ندارد، توسط بخش خصوصی انجام و در عین حال اشتغالزایی هم حاصل شود.

وی با بیان اینکه هنوز عده ای واقعیت های استان و کارهای خوبی که شکل گرفته را درک نکردند، تصریح کرد: عده ای هر روز می خواهند ایجاد تزلزل و التهاب کنند که انجام چنین کارهایی را اجازه ندادم و نخواهم داد.

نجفی با تاکید بر اینکه اساس کار، عملکرد مدیران است ، گفت: همه مدیران با جدیت، به کار و تلاش شان بپردازند.

وی با یادآوری کاهش بیکاری از 15 و شش دهم درصد در سال 91 به 11 درصد در پایان سال 95 گفت: به دلیل همین آمار است که گیلان مورد توجه واقع شده و مدیران ارشد کشوری به این نتیجه می رسند که این استان، پایلوت اشتغال در کشور باشد.

نجفی یکی از راهکارهای اشتغالزایی در استان را طرح های گردشگری و صنایع دستی عنوان و بیان کرد: در همین راستا، طرح روستای بدون بیکار در استان اجرا شد.
استاندار گیلان با ابراز امیدواری در مورد به حداقل رساندن نرخ بیکاری در استان گفت: امروز در دنیا نرخ بیکاری صفر درصد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در یکی دو سال نمی توان نرخ بیکاری استان را ریشه کن کرد، گفت: باید به سمتی برویم که همه روستاها و شهرها ، بدون بیکار باشد و این امر نباید فقط به عنوان شعار باشد بلکه به طور جدی همه باید وارد عمل شویم .

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان نیز در این جلسه گفت: امسال قرار است به طور ویژه به مسئله اشتغال پرداخته شود.
کیوان محمدی افزود: قرار است در تیرماه امسال حضور مدیران ارشد کشوری را در استان داشته باشیم تا بتوانیم بحث اشتغال را به صورت پایلوت در گیلان انجام دهیم تا الگویی برای استان های دیگر باشد.

همچنین نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه تنها راه نجات کشور را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

غلامعلی جعفرزاده تاکید کرد که به حوزه دانش بنیان که از سیاست های مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، توجه ویژه شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا