آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان خبرداد: رتبه دوم گیلان در فضای کسب و کار در کشور!

کسب و کاراستاندار گیلان از کسب رتبه دومی گیلان در فضای کسب و کار در کشور خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، ارسلان‌ زارع عصر چهارشنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان از همبستگی و اتحاد ملی بعنوان  یکی از مولفه‌های مهم اقتدار هر کشور نام برد و اظهار کرد:  همبستگی ملی به عنوان یک راهبرد اساسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مورد توجه بوده است.

استاندار گیلان ادامه داد: شرایط امروز کشور ما ایجاب میکند می‌کند که بیش از هر زمان دیگری در چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی ایران اتحاد مورد توجه به همگان قرار گیرد بنابراین بایستی همه مردم و مسئولان با هرنگرشی، از هر گفتار و رفتاری که منجر به کوچکترین آسیب به وفاق و همدلی ملی میشود جلوگیری شود.

وی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی بیان کرد: استکبار به دلیل عدم توانایی جهت مقابله با قدرت نظامی و امنیتی ایران جنگ اقتصادی را پیش گرفته است و ما برای مقابله با آن باید حتماً در عرصه‌های مختلف اقتصادی بر اساس سیاست و برنامه های اقتصاد مقاومتی عمل کرد.

زارع از رتبه دوم استان گیلان در شاخص فضای کسب و کار در کشور خبر داد و گفت: گیلان دارای ظرفیت های متعدد اقلیمی، زیرساختی، انسانی است و بویژه میز اوراسیا بستری مناسب برای شاخص های اقتصادی جهت توسعه تولید، اشتغال و صادرات میشود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه هدف همه ما رساندن گیلان به هدف قانون برنامه ششم کشور تا پایان سال ۱۴۰۰به شاخص بیکاری ۸درصد است افزود: مدیران بانکی با انعطاف و مدارا با فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌های خصوصی زمینه‌ساز تحقق این هدف مهم باشند.
و استان گیلان دارای رتبه نخست در سرمایه گذارای خارجی
است.

ورود روزانه ۴۰۰هزار تن رسوب و بیش از۵۰میلیون متر مکعب فاضلاب به تالاب بندر انزلی

معاون هماهنگی امور عمرانی از مشکلات تالاب انزلی بعنوان دغدغه مهم استان گیلان نام برد و اظهار کرد: ورود روزانه ۴۰۰هزار تن رسوب و بیش از۵۰میلیون متر مکعب فاضلاب از جمله معضلاب تالاب بندر انزلی است.

علی اوسط اکبری مقدم با اشاره بر لزوم مشخص ساختن حریم تالاب انزلی بیان کرد: یک بازه زمانی۲۰روزه ای برای سازمان آب منطقه ای و محیط زیست که درخصوص حریم تالاب اختلاف دارند مشخص شده است که در این زمان مشخص باید درباره پهنه تالاب اتزلی به توافق رسیده و مقدار حریم را اعلام کنند‌.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و محیط زیست درخصوص منع ورد رسوب باید اقدامات لازم را انجام دهند و در حال حاضر۶۸ درصد رسوبات مربوط به اراضی جلگه ای و۱۲۰هزار تن به مراتع ارتفاعی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی با اشاره به ورود شیرابه سراوان به تالاب انزلی گفت: روزانه ۵۰۰میلیون مترمکعب شیرابه از طریق رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت به تالاب انزلی وارد میشود.

وی با بیان اینکه میانگین تولید روزانه پسماند بالغ بر ۲هزار ۲۰۰تن که ۶۰۹تن زباله روستایی و مابقی زباله شهری است افزود: طرحی جامع برای مدیریت پسماند با همکاری استانداری گیلان و سازمان برنامه ریزی مشخص شده است که بر این اساس۹۱میلیارد تومان برای حوزه پسماند در سطح استان گیلان تخصیص داده شده است.

اوسط اکبری مقدم خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲محل دفن زباله داریم که در این برنامه بصورت رسمی تعریف میشود و علاوه نیروگاه ۶۰۰تنی زباله در رشت و دو نیروگاه دیگر در شرق و غرب استان احداث میشود.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی است که ۷۶ کیلومتر تحت تصرف ارگان‌ها و سازمان‌های نظامی و….است گفت: آزاد سازی، صیانت از حریم دریا و منع تغییر کاربری نوار ساحلی باید در دستور کار قرار گیرد.

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا