اسلایدربین المللفوری

برای اولین بار؛ آمریکا همه بمب‌افکن‌های اتمی راهبردی خود را در انگلیس مستقر کرد

آمریکا برای نخستین بار همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان غرب و روسیه اقدام به استقرار همه بمب افکن‌های راهبردی خود با قابلیت حمله هسته‌ای در انگلیس کرده است.

تدبیرشرق// به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، در همین راستا آمریکا اقدام به استقرار دو بمب‌افکن رادار گریز B-۲، که هر کدام بیش از نیم میلیارد دلار قیمت دارند، سه بمب‌افکن B-۵۲H و همچنین سه بمب‌افکن B-۱B کرده که در حال حاضر در پایگاه نیروی هوایی انگلیس موسوم به پایگاه فیرفورد در گلوچسترشایر هستند.

یک سخنگوی این پایگاه گفت: این بمب‌افکن‌ها قرار است در حمایت از مانورهای نظامی بالتوپس (عملیات‌های بالتیک، رزمایش ضربت شمشیر و همچنین رزمایش چالش شمالگان) که در حوزه مسئولیت فرماندهی اروپایی ارتش آمریکا برگزار می‌شود، مورد استفاده قرار بگیرند.

او به نشریه ویلتس اند گلوچسترشایر استاندارد گفت: استقرار این بمب‌افکن‌های راهبردی باعث تقویت تاثیر یگان فیرفورد نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به سبب پشتیبانی نیروی هوایی آمریکا در اروپا شده و استقرار بمب‌افکن‌ها می‌تواند به تامین همگرایی و تعامل مهم با شرکای ما در ناتو منجر شود.

این در حالی است که این بمب‌افکن‌ها به رغم آنکه صرفا برای اهداف رزمایشی اعزام شده‌اند قادر به حمله هسته‌ای بوده و در گذشته در عراق و افغانستان مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

تصمیم آمریکا برای استقرار این بمب‌افکن‌ها در انگلیس در حالی اتخاذ شده که تنش‌ها با روسیه به دلیل رویکرد نظامی تهاجمی آن در حال افزایش است.

هواپیماهای ناتو از جمله هواپیماهای نیروی هوایی انگلیس در ماه‌های اخیر چندبار بمب‌افکن‌های راهبردی توپولف Tu-۹۵ روسیه را در نزدیکی مرزهای خود رهگیری کردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا