آخرین خبرهافرهنگی و هنری

جواهری که در جوایز اسکار دیده نشد

 

اسکار

فیلم «جواهرات تراش‌نخورده» با بازی «آدام سندلر» را می‌توان یکی از بزرگترین جامانده‌های نامزدهای نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار دانست که به طور کلی نادیده گرفته شد.

به گزارش تدبیرشرق، نامزدهای نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار در حالی روز گذشته اعلام شد که یکی از شاخص‌ترین چهره‌هایی که مورد بی‌اعتنایی اعضای آکادمی قرار گرفت، «آدام سندلر» بود که بازی چشمگیر و متفاوت او در فیلم «جواهرت تراش‌نخورده» مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است. 

«آدام سندلر» که بیشتر برای ساخت و بازی در فیلم‌های کمدی چهره‌ای شناخته شده است، در این فیلم بهترین بازی دوران حرفه‌ای خودش را در نقش «هاوارد راتنر» یک جواهرفروش اهل منهتن و معتاد به شرط‌بندی بازی کرده است.

او در واکنش به عدم حضور در میان نامزدهای شاخه بهترین بازیگری مرد اسکار ۲۰۲۰، در توئیتی به زبان طنز نوشت ” خبر بد: سندمن (سندلر) عشقی از آکادمی اسکار دریافت نکرد. خبر خوب: سندمن (سندلر) می تواند دیگر کت شلوار نپوشد. تبریک به همه دوستانم که نامزد اسکار شدند، بویژه ماما (کتی بیتس).

این بازیگر و کمدین ۵۳ ساله پیش از این نیز در مصاحبه‌ای که در ماه دسامبر انجام داده بود نیز به شوخی گفته بود اگر برای بازی در فیلم «جواهرات تراش نخورده» نامزد اسکار نشوم به خانه برمی‌گردم و در بدترین فیلم‌ها بازی می‌کنم تا همه شما تاوان آن را بدهید.

فیلم «جواهرت تراش‌نخورده» به کارگردانی برادران سفدی یکی از مهیج‌ترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین فیلم‌های سال است که «مارتین اسکورسیزی» یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی آن بوده است. این فیلم با فیلمنامه‌ای از «رونالد برونشتاین» علاوه بر بخش بازیگری در هیچ یک از سایر شاخه‌های جوایز اسکار نیز نامزد نشد.

«پیتر بردشاو» منتقد ارشد سینمایی گاردین با دادن پنج ستاره کامل به فیلم «جواهرت تراش‌نخورده» و تمجید از بازی فوق‌العاده «آدام سندلر»، آن را مهیج‌ترین فیلم سال معرفی کرده است.

این فیلم در وبسایت IMDb نمره ۸ از ۱۰ را دریافت کرده و منتقدان وبگاه‌های راتن تومیتوز و متاکریتیک نیز به ترتیب نمرات بالای ۹۲% و ۹۰% را به طور متوسط برای این فیلم در نظر گرفته‌اند.

در جوایز اسکار امسال «جوکر» با ۱۱ نامزدی پیشتاز است و پس از آن فیلم‌های «مرد ایرلندی»، «روزی روزگاری در هالیوود» و «۱۹۱۷» هر کدام در ۱۰ شاخه نامزد کسب جایزه شدند.

خبرنگار حسین شایسته

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا