آخرین خبرهااستان ها

ناوگان راه آهن شمال ۲ موجب حذف بیش از ۷۸ هزار خودرو از سطح جاده ها

راه آهن شمال 2

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه اگر به طور متوسط تعداد سرنشین های خودروها را در سطح جاده سه نفر در نظر بگیریم ،گفت: جابه جایی میزان مسافر در بازه زمانی ۹ ماهه امسال توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ موجب حذف ۷۸ هزار و ۳۵۴ خودرو از سطح جاده ها شده است.

به گزارش تدبیرشرق ؛ غلامحسین ولدی اظهار داشت:  در مدت ۹ ماهه نخست امسال مجموعا ۲۳۵ هزار و ۶۲  نفر مسافر از طریق راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند که از این مقدار ۱۲۰ هزار و ۴۳۷  نفر مسافران ورودی به ایستگاه رشت و ۱۱۴ هزار و ۶۲۵ نفر مسافر خروجی ایستگاه رشت را شامل می شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده ای یک هفتم است، بیان کرد: حذف این تعداد اتومبیل از سطح جاده ها علاوه بر کاهش سوانح جاده ای باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی می شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: قطار مسافری رشت به تهران و برعکس از تاریخ ۱۵ اسفند به صورت همه روزه در این مسیر تردد می کند.

وی اضافه کرد: قطار مسافری رشت به مشهد و برعکس از تاریخ ۱۱ آبان به صورت همه روزه در این مسیر تردد می کند و تا قبل از این تاریخ به صورت یک روز در میان در مسیر مذکور قرار می گرفت.

وی تصریح کرد: با احتساب قطار گردشگری خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار تا کنون ۱۳ رام قطار گردشگری وارد استان گیلان شده است.

ولدی به ظرفیت های گردشگری استان گیلان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود در آینده تعداد قطارهای گردشگری ورودی به استان گیلان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: افزایش ظرفیت قطارهای گردشگری گیلان در ایام نوروز از اولویت های این اداره کل به شمار می رود.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا