آخرین خبرهااستان ها

با رای اعضای شورای شهر؛ نامگذاری میدان توشیبا رشت به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

حاج قاسم سلیمانی

با پیشنهاد فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت و موافقت اعضای شورای شهر رشت میدان توشیبا رشت به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یک صد و بیست و چهارمین جلسه شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی خطای راهبردی آمریکا بود و حضور سردار سلیمانی نشانه عشق و صفا و شهادتش نیز موجب اتحاد شد.
اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه پس از شنیدن خبر شهادت سلیمانی همه گروهها در صحنه حضور پیدا کردند افزود: باید تفکر سردار سلیمانی را رواج دهیم و ببینیم این سردار بزرگ چگونه عمل کرد که تمامی قلبها مجذوبش شده اند.
سردار سلیمانی مصداق کامل انسان واقعی بود
وی با تاکید بر اینکه مردم برای شرکت در مراسم شهادت سردار سلیمانی با دل و جان آمدند گفت: سردار شهید سلیمانی مصداق کامل انسان واقعی بود.
سردار شهید سلیمانی مردمدار و وفادار به میهن بود
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی همانند دوران زندگی شان تاثیرگذار بود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از تدبیر سردار شهید درباره سیاست سخن گفتند و ایشان را فرمانده ای جنگاور که در دوران جنگ نیز حدود شرعی را رعایت می کردند نام بردند.
احمد رمضانپور با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی مردمدار، وفادار به میهن و مستضعفین کشور و منطقه بود افزود: تمامی این ویژگی ها وی را به چهره ای کاریزماتیک تبدیل کرد.
سردار سلیمانی نابود کننده نقشه های شوم آمریکا
وی با تاکید بر اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی از قوی ترین مردان نظامی در حوزه خاورمیانه و جهان بودند تصریح کرد: سردار سلیمانی نابود کننده نقشه های شوم و نامشروع آمریکا در خاورمیانه بود که نابودی داعش را با دنیای علم و اخلاص و تجربه اش رقم زد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش های نظام سلطه پیرامون فقیر کردن فلسطین بیان کرد: آمریکا و اسرائیل قصد داشتند با فقیر کردن مردم فلسطین به مرور زمان آن ها را از ادامه دفاع منصرف کند اما با تدابیر سردار شهید قاسم سلیمانی نقشه های آنان بی نتیجه باقی ماند.
رمضانپور با بیان اینکه شهید سلیمانی بابت شهادت نگرانی نداشت و در تختخواب مُردن را برای خودش ننگ می دانست افزود: دشمنان انقلاب شهید باکری ها ، شهید همت ها و دیگر شهیدان گرانقدر را با توطئه ها و کینه ورزی هایشان از ما گرفتند و یقین بدانند که امروز نیز با شهادت سردار قاسم سلیمانی نمی تواند در ادامه مسیر انقلاب تعللی ایجاد کنند.
موافقت اعضای شورای شهر رشت با نامگذاری میدان توشیبا به نام سردار شهید قاسم سلیمانی
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با پیشنهاد نامگذاری میدان توشیبا به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: با توجه به همجواری ساختمان مصلی با میدان توشیبا و برگزاری برنامه های عبادی ، سیاسی در این میدان معتقدم بهترین مکان برای مزین شدن به نام سردار شهید سلیمانی میدان توشیبا است.
فاطمه شیرزاد به اتصال میدان گاز با میدان توشیبا اشاره کرد و گفت: میدان گاز به نام شهدای مدافع حرم مزین شده است و نامگذاری میدان توشیبا به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اتصالی از باب فرهنگی محسوب می شود.
اعضای شورای اسلامی شهر رشت با پیشنهاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت مبنی بر نامگذاری میدان توشیبا به نام سردار ملی مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی موافقت کردند .
سردار سلیمانی در آرزوی شهادت بود
فرمانده مرکز تربیت و آموزش قرار گاه امام حسین (ع) در گیلان نیز با حضور در این جلسه با تسلیت شهادت سیدالشهدای مدافع حرم اظهار کرد: توفیق این را داشتم که به مدت سه سال به عنوان یک سرباز در خدمت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشم.
محراب قاسمی با تاکید بر اینکه مردم ایران ولایی و شهیدپرور هستند افزود: در تاریخ آمده که امیرالمومنین (ع) پس از شنیدن خبر شهادت مالک اشتر در بالای منبر گریه شدیدی کردند و رهبر معظم انقلاب نیز در زمان خواندن نماز بر پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چند بار گریه کردند.
وی با بیان اینکه حضور حاج قاسم در برابر استکبار جهانی برابر با قدرت اتمی بود گفت: تمام سالهایی که در خدمت سردار شهید بودم هیچ گاه نماز شب را ترک نکردند و همواره در آرزوی شهادت بودند
قاسمی با اشاره به دوران شهادت شهید چمران بیان کرد: شهید چمران پیش از شهادت از محافظینش تقاضا کرد که برای دقایقی تنهایش بگذارند و در ان دقایق به راز و نیاز پرداختند.
وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در همان سفر آخر در هواپیما دل نوشته ای با همین محتوا برای دخترشان نوشتند تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی هیچ هراسی از شهادت نداشتند و همواره به فرماندهی عملیات ها توسط شخص خودشان تاکید داشتند.
فرمانده مرکز تربیت و آموزش قرارگاه امام حسین (ع) در گیلان با اشاره به اینکه داعش اعلام کرده بود که مرقد حضرت زینب(س) را تخریب و مجسمه یزید لعین را در میدان دمشق نصب می کند افزود: خلوص نیت حاج قاسم موجب شد تا قلبها را تسخیر کند و خدا را شاکریم که امروز با تدابیر حضرت آقا و نیروهای سپاه شاهد انجام عملیاتی بزرگ بودیم و با تمام تجهیزاتی که آمریکا در این پایگاه نظامی عین الاسد داشتند نتوانستند موشک های ایران را ردیابی کنند و به حول الهی تمامی این موشک ها به هدف خورد.
در یک صد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت در پاسداشت رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای دقایقی مداح اهل بیت به مرثیه سرایی پرداخت.
/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا