آخرین خبرها

شبهای قدر را قدر بدانیم / رمضان فرصتی برای شناخت بهتر اسلام است

شبهای قدر را قدر بدانیم / رمضان فرصتی برای شناخت بهتر اسلام است

استان‌ها > البرز – عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج ماه رمضان و ایام لیالی قدر را فرصتی برای تزکیه نفس و تقویت روح عنوان کرد و گفت: دین اسلام کامل ترین دین برای انسان ها است که نه تنها برای فرد به عنوان عضوی واحد از یک جامعه بشری برنامه دارد، بلکه در عین پرداختن به جزییات و تک تک انسان ها، برای جامعه و نیز جمیع رویدادهای جهانی هدف قائل است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید فیروزگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر اظهار داشت: بی تردید شب قدر از شب های با عظمت و با اهمیت سال است که فضیلت و اهمیت و جایگاه این شب از عرش تا کبریاست و در این شب بهترین فرصت برای تزکیه نفس و رسیدن به تقوا محیا شده و باید از لحظه لحظه ایتن شهب ها بهره جست.
وی در ادامه با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان بیان داشت: اسلام به پیش بینی تمامی موقعیت های فردی و اجتماعی پرداخته و برای او در شرایط گوناگون تعیین حدود و حقوق کرده است که تمامی این حدود و حقوق در نهایت به نفع شخص و جامعه است.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای شناخت بهتر اسلام و درک بهینه اصول و قوانین آن است، شناخت صحیح و تبیین چهره اصلی و زیبای دین را در درجه نخست وظیفه کارشناسان و علمای دین و در وهله دوم از وظایف مسئولانی دانست که مردم آنها را به عنوان الگو و اُسوه مورد مداقه و دقت نظر قرار می دهند.
وی عنوان کرد: فرهنگ عرصه ای کلان برای بسترسازی شایسته و ایجاد محیط مناسب در جامعه برای درک و پذیرش بهتر اسلام و قوانین آن از سوی همه رده های سنی و اجتماعی است، از این حیث مسئولان و اثرگذاران فرهنگی نقشی بسیار جدی ایفا می کنند که باید نسبت به اجرای این نقش بسیار حساس و پیگیر باشند.
فیروزگاه جاری کردن فضای قرآنی و ارتقای جایگاه قرآن و آموزه های آن در جامعه و شهر را یک ضرورت جدی برای ایجاد شناخت بهتر شهروندان از اسلام دانست و یادآور شد: این وظیفه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی است که در همه طول سال به این مهم پرداخته و در ایام ماه مبارک رمضان به تلاشی مضاعف در این زمینه بپردازند.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا