آخرین خبرهاسیاسییادداشت

حالا سلیمانی یعنی پرچم

سلیمانی

برای هم سردار ،هم حاج قاسم سلیمانی(یک لبیک تابناک حقیقی)

شعربسراییم،حماسی،اندوهسار،عاشقانه،سوگنامه.مویه کنیم،خشم خود را فریاد کنیم،والبته اطمینان داشته باشیم،

معبود مجللش،جمالی ترین فرجام را برای اوفراهم کرد.

او اکنون شاهد وگواه زیبایی ناب وسرمست کننده حقیقت ناب است. والبته ما حق داریم بر خودمان برای این از کف دادگی زاری کنیم.اما ان گاه که ارامتر شدیم وباور کردیم خیر پنهان الهی تردید نا پذیر است .شرافتمنداه کمی هم بیاندیشیم واز او درسی بیاموزیم وبه ان عمل کنیم .از خود بپرسیم این فرمانده رزمنده،چرا اینهمه به طور بی همتا محبوب همگان بود جز دشمنان معاند حق متعال. وحتی خصم مترف به انوار انکار ناپذیرش بود
شاید برای ان چنین محبوب بود،که همان بود که می نمود.دروغ نبود ،از صدیقین وخالصین بود.اگر نام عبد خدا بر خود نهاده بود سراپایش عبودیت وطاعت بود.جوری حرف نمی زدوطور دیگری نمی زیست.مال ومقام و نام…نمی خواست خشنودی،خدایش را می خواست.شاید همین عشق بود که اورا سرشار از عشق به انسان ومردم ومظلومان کرده بود .او.سرشار از ازادگی بودکه مرز نمی شناخت.در خدمت به مردم ومظلومان جهان خستگی نمی شناخت.شاید برای خردش ویقین ومهرش بودویا شجاعتش ومجاهدات خستگی ناپذیرش وتوانایی های نبوغ اسایش؟ به خاطر همه اینها بود.ادم بود ادم بودن بس دشوار است.
این است که خوب است او فرمانده همه ما باقی بماند اورا دفن نکنیم اوتازه زنده شده متولد شده است. حالا بیش از هر زمان خوب است به جای ستایش وفراموشی،از،بالا تا پایین از فقیه وعالم از رئیس و وزیر وکیل وقاضی ونظامی تا کارمتد و کارگر بیاندیشند ،سلیمانی نه کشته ای برای دفن کردن ،نه پرچمی بر خاک افتاده بلکه خودعلمی جاودانه ،حقیقتی نکشتنی والگویی برای زندگی است ،:تا ماهم به عبودیت حق ،به خرد ،به ازادگی،به درستی وراستی،به شجاعت،به مجاهده خستگی ناپذیر،به نفرت از ظلم ودروغ وقدرت پرستی بگرویم.ویقین کنیم مردم خیلی خوب تشخیص می دهند جه کسانی ظاهر وباطن شان یکی است وخدا اورا محبوب میکند وچه کسی دروغ میگوید ومردم باورشان را به او از دست می دهند.روح خستگی ناپذیر سلیمانی در مبارزه با ستم قدرت ظالم،مخصول جانی پاکیزه بود این جان پاک را پرچم همواره برافراشته کنیم.نبوغ نظامی/سیاسی او بدون فهم اهمیت ریشه تقوی وصدق وایمان وعقل ودر یک کلام عبودیتش نمی تواند محبوبیت وادمیت اورا تفسیر کند .طمانینه او محصول همین عبودیت او بودوپاکی از رجس قدرت طلبی وجهل وفساد وخیانت به خدا وخلق خدا.

/احمد میراحسان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا