آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

درجلسه علنی شورای شهر رشت مطرح شد:اعضای شورای شهر رشت با معاون رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند/اجرای طرح نصب کاشی ماندگار در رشت

شورای شهر رشت

در جلسه شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری دیداری طی هفته جاری مابین اعضای شورای شهر رشت با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور خبر داده شد.

به گزارش تدبیر شرق ,به نقل از فارس، رئیس شورای شهر رشت در یک‌صد و بیست و سومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب و روز پرستار و همچنین آغاز سال نو میلادی اظهار کرد: در هفته رشت قرار داریم و امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی که برای توسعه شهر رشت انجام می‌شود بتوانیم این شهر را به جایگاه شایسته و واقعی‌اش برسانیم.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه نخستین بودجه شهر رشت در سال ۱۲۸۶ حدود ۹ هزار و سیصد تومان بوده است افزود: در دوران فعالیت حاج میرزا خلیل رفیع نخستین شهردار رشت اقداماتی ازجمله نمره‌گذاری منازل مسکونی و فاضلاب شهر انجام و درمجموع اقدامات عمرانی خوبی در آن سال‌ها استارت خورد.

دیدار اعضای شورای شهر رشت با رئیس قرارگاه خاتم در تهران

وی به دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با معاون رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: روز جمعه هفته جاری ساعت ۱۰ صبح دیداری مابین اعضای شورای شهر رشت با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور در مکان سازمان مدیریت برنامه‌ریزی گیلان برگزار می‌شود و همچنین روز سه‌شنبه هفته آینده نیز دیداری با رئیس قرارگاه خاتم در تهران با حضور اعضای شورای و شهردار رشت به‌منظور اتخاذ تصمیم نهایی پیرامون پروژه‌های رشت برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در تلاشیم پروژه‌های بزرگی تا پایان سال در رشت تعریف شود، افزود: به مناسبت هفته رشت برنامه‌های خوبی در دست اجرا است و از اعضای شورای شهر رشت تقاضا دارم تا نطق خود را به جلسات آینده موکول کنند و در مراسم مربوط به هفته رشت در پیاده راه فرهنگی حضور پیدا کنیم.

رونمایی از سردیس ابریشم چیان و آذر اندامی در رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته رشت اظهار کرد: به مناسبت هفته رشت از سردیس آذر اندامی و ابریشم چیان به‌عنوان دو چهره ارزشمند رشت رونمایی شد.

فاطمه شیرزاد به برگزاری مسابقه آشپزی با حضور سرآشپزهای مطرح رشت اشاره کرد و افزود: مسابقه پخت غذای محلی در پیاده راه فرهنگی رشت ازجمله برنامه‌های مربوط به هفته رشت است که در حال حاضر در پیاده راه فرهنگی رشت در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نواخته شدن زنگ رشت از دیگر برنامه‌های این هفته است، گفت: زنگ رشت ساعت ۸ صبح دریکی از مدارس رشت نواخته می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به دیدار با خانواده‌های شهدای گران‌قدر جنگ تحمیلی و امنیت در این هفته بیان کرد: صبح فردا پس از نواخته شدن زنگ رشت در گلزار شهدای رشت حاضرشده و به مقام شامخ آنان ادای احترام می‌کنیم.

نصب کاشی ماندگار در رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قصد داریم چند برنامه فرهنگی را به‌طور ویژه مطرح و بررسی کنیم، اظهار کرد: طرح‌هایی با عنوان میرزا و یارانش، کاشی ماندگار، شناسنامه رشت، اتوبوس رشت قرار است در کمیسیون فرهنگی شورا بررسی شود و از تمامی افراد علاقه‌مند به حوزه فرهنگ تقاضا می‌شود دراین‌باره با شورا و شهرداری رشت همکاری کنند.

فرهام زاهد به اجرای طرح کاشی ماندگار در رشت اشاره کرد و گفت: قرار است در سر درب منزل هر یک از چهره‌های رشتی که در مباحث مختلف علمی، فرهنگی، هنری و غیره اقدامی شاخص انجام داده‌اند این کاشی ماندگار نصب شود.

ممانعت از فعالیت برخی از پرسنل شهرداری رشت

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با قرائت طرحی اظهار کرد: شهرداری رشت مکلف است ظرف مدت حداکثر ۱۵ روز پس از تصویب این مصوبه آن را به کارکنان شهرداری رشت ابلاغ و متعاقباً بر عملکرد آنان نظارت کند.

بهراد ذاکری با بیان اینکه این طرح به امضای همکاران شورایی و مورد موافقت آنان قرارگرفته است، افزود: دارندگان پروانه‌های اشتغال به کار مهندسی ساختمان و اشتغال به کار کاردانی ساختمان در هر یک از رشته‌های هفت‌گانه مندرج در ماده ۶ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان اعم از اصلی یا مرتبط و در هر پایه اعم از طراحی، نظارت، اجرا، کنترل، آزمایشگاه، کارشناسی موضوع ماده ۲۷ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و امثال آن که هم‌زمان در شهرداری رشت و واحدهای تابعه شامل شهردار، معاونین شهردار، مدیران مناطق و نواحی، معاونین مدیران مناطق و نواحی، رؤسای ادارات تابعه، معاونت شهرسازی و معماری، معاون، مدیران و کارشناسان و کارکنان صدور پروانه، مدیران و کارکنان نظارت فنی و مدیران و کارکنان طرح تفصیلی و بر و کف در مناطق و مرکز، مدیران و کارشناسان فنی ساختمان، مدیران و کارشناسان کنترل نقشه و مأموران بازدید ساختمان و سایر کسانی که به نحوی در امور صدور پروانه ساختمان به کار مشغول هستند به‌عنوان لیست ممنوعه در سامانه شهرسازی برای کلیه مناطق و نواحی و شهرداری مرکز شهر رشت اعمال کنند.

وی با تأکید بر اینکه تا مادامی‌که این افراد در حوزه‌های مرتبط با صدور پروانه ساختمانی و نظارت و کارشناسی مرتبط با آن مشغول به کار هستند به علت تعارض منافع مجاز نیستند از پروانه اشتغال به کار مهندسی یا اشتغال به کار کاردانی خود در شهر رشت استفاده کنند، گفت: این افراد نباید یا رأساً یا به‌واسطه یا به مباشرت به تأسیس دفاتر خصوصی فنی و مهندسی ساختمان اقدام یا با آنان همکاری کنند و متخلفین از این مصوبه علاوه به برخورد بر اساس تخلفات اداری به شورای انتظامی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان معرفی خواهند شد.

ذاکری با اشاره به اینکه در صورت عدم نظارت مکفی بر اجرای این مصوبه و عدم معرفی کارکنان متخلف، علاوه بر شهردار رشت، مدیران مافوق کارکنان متخلف نیز مسئول خواهند بود، افزود: شهرداری مکلف است به‌منظور اجرای دقیق این ماده‌واحده حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این مصوبه سامانه‌ای را برای دریافت گزارشات مردمی به دو صورت با نام و مشخصات گزارش دهنده و بی‌نام و مشخصات گزارش دهنده با امکان بارگذاری عکس و فایل‌های اسکن شده راه‌اندازی و به‌طور متناوب از طریق رسانه‌های جمعی و به‌طور مستمر از طریق اعلانات در مکان‌های مرتبط با صدور پروانه ساختمانی، علاوه بر محتوای این مصوبه، آدرس سامانه را برای عموم اطلاع‌رسانی کند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا