آخرین خبرهااجتماعی

رجایی با تاکید بر آمادگی شهرداری لنگرود برای مقابله با بحران‌های احتمالی؛ خروج درویشانبر لنگرود از بن‎بست با احداث خیابان جدید/مشکل آبگرفتگی خیابان جمهوری رفع می‌شود

بحران‌های احتمالی

رجایی با اشاره به اینکه ساخت یک خیابان جدید محله درویشانبر لنگرود را از بن بست خارج می‌کند، افزود: طول این جاده حدود ۴ کیلومتر است و مسیری که نیاز به جاده سازی دارد برابر با ۱.۲ کیلومتر است.

سیدمهدی رجایی شهردار لنگرود  با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری لنگرود همچون گذشته باتوجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر احتمال وقوع بارش های پیاپی تشکیل شده است، یادآور شد: اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز هرگونه آسیب و بحران به شهروندان لنگرودی اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه باران و برف نعمات الهی هستند نه بحران؛ افزود: باید به گونه ای مدیریت کنیم که مردم از این نعمتها نهایت بهره را ببرند.

رجایی با بیان اینکه در سالهای گذشته مردم با دیدن این نعمات به جای اینکه خوشحال بشوند ناراحت می شدند چون می دانستند پس از بارش هر باران شهر دچار آبگرفتی می شوند، افزود: خوشبختانه با همکاری شورای شهر، مدیریت شهرستان و نماینده مردم لنگرود در مجلس اعتبارات ملی برای رفع این مشکل جذب شد.

شهردار لنگرود با بیان اینکه پروژه جمع آوری آبهای سطحی خیابان امام خمینی در سال اول فعالیت شورای پنجم با اعتبار۳.۵ میلیارد تومان اجرایی و به بهره برداری رسید، افزود: خیابانهای سعدی و حافظ در سال ۹۷ در دست اجرا قرار گرفت و مشکل آبگرفتگی این خیابانها در کنار قسمتی از بلوار فردوس و بسیاری از کوچه ها نظیر کوچه وحدت جاده چمخاله و کوچه صدر چالکیاسر و کوچه هلال احمر رفع شد و دیگر با بارانهای طبیعی چیزی به نام معضل آبگرفتگی در آنجا نداریم.

رجایی با بیان اینکه در سال ۹۸ درحال اجرای لوله گذاری در خیابان جمهوری هستیم، افزود: پروژه در سه فاز است که یک میلیارد تومان صرفا برای لوله گذاری است و کل مشکل خیابان جمهوری لنگرود رفع خواهد شد.

شهردار لنگرود با بیان اینکه برای برف، ماشین آلات شهرداری درحال آماده به کار هستند، افزود: پنج تیم مستقر در نقاط مختلف شهر و دو اکیپ سیار در زمان بارش شدید برف و باران در نقاط مختلف شهر حضور یافته و مسئولیت خود را ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای شهرداری با لباسهای متحدالشکل در نقاط مختلف شهر برای مردم آرامش بخش است، تصریح کرد: در زمان وقوع بارشهای شدید اگر اتفاقی در شهر رخ دهد این نیروها آماده خدمت رسانی هستند.

رجایی با تاکید بر اینکه اقلام کافی نظیر نمک و شن در انبارها موجود است، افزود: آمادگی لازم وجود دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه یکی از پروژه هایی که امیدواریم در سال ۹۹ آن را به بهره برداری برسانیم احداث یک خیابان جدید است به خبرنگاران گفت: این خیابان جدید از خیابان شهید املاکی آغاز می شود و تا کشتارگاه سابق شهرداری(انتهای لیلاشهر) به پایان می رسد و خروجی مناسبی برای محلات قدیمی لنگرود است.

شهردار لنگرود اظهار داشت: این پروژه نیازمند احداث یک دستگاه پل در مسیر رودخانه لنگرود است که روز گذشته نیز از آن بازدید به عمل آمد.

وی  بیان اینکه با پیمانکار قرارداد بسته شده است و برای پل ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، افزود: همان پیمانکار در سطح یکی از روستاهای لنگرود نیز در حال احداث پل است که به محض پایان عملیات دستگاه های حفار در این پروژه مستقر خواهند شد.

رجایی با اشاره به اینکه ساخت این جاده، محله درویشانبر لنگرود را از بن بست خارج می‌کند، افزود: طول این جاده حدود ۴ کیلومتر است و مسیری که نیاز به جاده سازی دارد برابر با ۱.۲ کیلومتر است.

/گیل فام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا