آخرین خبرهااقتصادی

فرصت‌های سرمایه گذاری گیلان را باید به ثروت تبدیل کرد/مدیر کل سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت:فرصت های سرمایه گذاری در این استان را باید به ثروت تبدیل کرد.

فرصت‌های سرمایه گذاری

دکتر یونس رنجکش در یازدهمین کارگروه فنی بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان رودسر افزود : با شناخت از این فرصت‌ها با نگاه کارآفرینانه باید بتوانیم ارزش افزوده از داشته‌ها تولید کنیم.

وی اضافه کرد : گیلان دارای فرصت‌های متنوع سرمایه گذاری است که در بخش های مختلف گردشگری، صنعتی، کشاورزی و خدمات پراکنده است که تنها بیش از چهار هزار فرصت در بخش گردشگری در استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری بر اساس این فرصت‌ها به دلیل موقعیت خاص گیلان زود بازده است.

به گفته این مسوول یکی از اقدامات اساسی برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان باید رویداد سازی برای برجسته سازی آن‌ها باشد.

رنجکش افزود : عدم معرفی فرصت‌های موجود در گیلان که بسیار متنوع است موجب شده است تا هنوز این ظرفیت‌ها ناشناخته بمانند.

وی یادآور شد : شهرستان رودسر از جمله مناطقی با تنوع بالای فرصت‌های سرمایه گذاری است که تنها ببش از ۳۰۰فرصت در بخش گردشگری در آن شناخته شده است.

وی گفت : انتظار داریم با معرفی صحیح این فرصت‌ها با برگزاری رویدادهای فرهنگی نسبت به برجسته‌سازی و معرفی آنان بیشتر توجه شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح‌های زراعت چوب و احیای آب بندان‌ها برای استفاده چند منظوره از آن‌ها اضافه کرد: این طرح‌ها می‌توانند ارزش افزوده بسیاری در استان ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اجرای صحیح طرح زراعت چوب و استفاده چند منظوره از آب بندان‌ها اظهار داشت : این یک فرصت برای توسعه مشاغل روستایی و اشتغال‌زایی بر پایه امکانات و فرصت‌های موجود در روستا است که می‌تواند در اقتصادمحلی موجب تحول و پویایی و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در روستا شود.

رنجکش به مشکلات دریافت مجوز و موافقت‌نامه ها برای ایجاد کسب و کارها در دستگاه‌های اجرایی اشاره و افزود : نگاه مسوولانه همراه با دانش و آشنایی کامل به ضوابط و مقررات موجب رفع بسیاری از مشکلات در این زمینه می‌شود.

وی گفت : تسهیلات و تمهیدات خوبی برای اجرای این طرح‌ها در سطح استان گیلان پیش بینی شده است و باید تلاش کنیم تا این فرصت‌ها تبدیل به ثروت برای منطقه و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان شود.

اسماعیل پور فرماندار شهرستان رودسر هم در این جلسه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان اشاره و ضمن تاکید بر ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران خواستار ارایه اختیارات بیشتر مدیران استانی به مسوولان شهرستان در تصمیم‌گیری‌ها شد.

در این جلسه ضمن بررسی وضعیت ۵ آب بندان پایلوت شهرستان رودسر از دستگاه‌های اجرایی خواسته شد تا زمینه‌های جذب حضور سرمایه گذاران با محوریت جامعه هدف محلی را برای اجرای طرح‌های چند منظوره و زراعت چوب در رودسر را فراهم کنند.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا