آخرین خبرهااجتماعی

رئیس شورای شهر لاهیجان:پیست دوچرخه‌سواری در پارک بانوان احداث‌شده است / شاهد حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستیم

پیست دوچرخه‌سواری

نشست مشترک مشاورین بانوان شهرستان لاهیجان با رئیس شورای شهر برگزار شد.

گزارش روابط عمومی شورای شهر لاهیجان، نشست مشترک مشاورین بانوان شهرستان لاهیجان با جواد نجار تمیزکار رئیس شورای شهر لاهیجان با دستور کار بررسی و تبیین مشکلات حوزه زنان در شهرستان لاهیجان برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابوالحسن پور مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان لاهیجان طی سخنانی با قدردانی از حمایت مادی و معنوی شورای شهر و شهرداری لاهیجان از برنامه‌های کمیسیون در مناسبت‌های مختلف، به برخی از مشکلات زنان سرپرست خانواده و بد سرپرست اشاره کرد و اظهار داشت: شمار زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست رو به افزایش است و باید برای این قشر از جامعه چاره‌ای اندیشیده شود.

وی گفت: زنان سرپرست خانوار عمدتاً به دلیل جدایی از همسر، فوت، اعتیاد و ازکارافتادگی مجبور به اداره زندگی خود هستند و در بسیاری موارد باید برای بقا در بیرون از خانه مشغول به کار شوند و با توجه به اینکه کار در خارج از خانه مشکلاتی را به همراه دارد این زنان در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

نشست مشترک مشاورین بانوان شهرستان لاهیجان با رئیس شورای شهر 2 600x400 - پیست دوچرخه‌سواری در پارک بانوان احداث‌شده است / شاهد حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستیم

 مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان لاهیجان گفت: بسیاری از این زنان در حاشیه پیاده‌روها اقدام به دست‌فروشی سبزیجات خانگی، صنایع‌دستی و مواد غذایی می‌کنند و برای اینکه کرامت انسانی این افراد حفظ شود نیاز است بازارچه عرضه توانمندی زنان جهت فروش صنایع‌دستی، مواد غذایی خانگی در لاهیجان احداث شود.

وی همچنین افزود: در لاهیجان مرکز یا گرمخانه‌ای که از بانوان آسیب‌دیده و بد سرپرست نگهداری کند وجود ندارد و چنانچه نهادهای حمایتی در جهت رفع مشکلات آن‌ها اقدام نکنند در معرض آسیب‌های اجتماعی جدی قرار می‌گیرند و با توجه شرایط جدید جامعه حتما باید یک نگاه ویژه ای به زنان و زنان سرپرست خانوار انجام شود.

 ابوالحسن پور در ادامه سخنان خود به ورزش بانوان اشاره کرد و از مدیریت شهری خواست نسبت به احداث پیست دوچرخه‌سواری بانوان توجه ویژه ای داشته باشند.

نشست مشترک مشاورین بانوان شهرستان لاهیجان با رئیس شورای شهر 3 600x400 - پیست دوچرخه‌سواری در پارک بانوان احداث‌شده است / شاهد حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستیم

در ادامه جلسه مشاورین بانوان دستگاه‌های اجرایی به ارائه پیشنهادات خود در حوزه زنان پرداختند و نصب یخچال‌های حمایتی توسط شهرداری در مناطق مختلف لاهیجان را خواستار شدند.

در پایان جلسه جواد نجار تمیزکار رئیس شورای شهر لاهیجان با اشاره به اهمیت و نقش زنان در توسعه کشور گفت: نقش بانوان در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است و توجه به بانوان و استفاده از ظرفیت‌های علمی، هنری و فرهنگی آنان می‌تواند به توسعه جامعه کمک کند.

وی گفت: کرامت انسانی و اسلامی بانوان پس از انقلاب اسلامی بیش از پیش حفظ‌شده است و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستیم.

رئیس شورای شهر لاهیجان با ابراز خرسندی از حضور مشاورین بانوان دستگاه‌های اجرایی در شورای شهر لاهیجان گفت: این نشست را می‌توان به فال نیک گرفت و از مشاورین ادارات لاهیجان خواست در جلسات رسمی شورا حداقل فصلی یکبار حضورداشته باشند و با ارائه ایده و نظر در حوزه شهری، مدیریت شهری خود را یاری کنند.

نشست مشترک مشاورین بانوان شهرستان لاهیجان با رئیس شورای شهر 4 600x400 - پیست دوچرخه‌سواری در پارک بانوان احداث‌شده است / شاهد حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستیم

تمیزکار در راستای سخنان مشاور بانوان فرمانداری در خصوص احداث گرمخانه بانوان، اظهار داشت: با توجه به نگاه دولت به این قشر از جامعه و حمایت و پیگیری مهندس میرغضنفری فرماندار شهرستان لاهیجان به‌عنوان نماینده عالی دولت در لاهیجان، هم‌اکنون ساخت گرمخانه مردان توسط شهرداری در حال بررسی است تا مکانی را برای افراد بی‌خانمان، کارتن‌خواب‌ها و آسیب دیدگان اجتماع ایجاد کند و این قشر از جامعه شب‌ها در سردی هوا پناهگاهی داشته باشند.

وی در خصوص ایجاد بازارچه توانمندی بانوان نیز قول مساعد داد و اظهار داشت: شورای شهر بر حسب وظیفه ذاتی خود تا جایی که دخالت در امور سایر ادارات نباشد اجازه برنامه‌ریزی را دارد و انشاا… پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

رئیس شورای شهر لاهیجان با اشاره به نگاه ویژه شهردار لاهیجان به مسایل و مشکلات حوزه بانوان و احداث پارکی در شأن بانوان لاهیجانی، گفت: هم‌اکنون پیست دوچرخه‌سواری در پارک بانوان احداث‌شده است و از احداث پیست دوچرخه‌سواری در محوطه تالاب حاجی‌آباد توسط شهرداری خبر داد.

/بامردم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا