آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان تاکید کرد عملیات اجرایی راه آهن رشت -کاسپین- انزلی شتاب گیرد

راه آهن رشت -کاسپین- انزلی

استاندار گیلان در بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت-کاسپین-انزلی، بر لزوم شتاب در عملیات اجرایی این پروژه مهم ملی و منطقه‌ای تأکید کرد.

ارسلان زارع صبح امروز (سه شنبه) در پایان نشست بررسی پروژه احداث راه آهن رشت -کاسپین- انزلی که مدیرکل ساخت و توسعه راه‌ آهن منطقه ۲ کشور نیز حضور داشت، ضمن بازدید از این پروژه در محدوده پیربازار رشت در جمع خبرنگاران، به اهمیت و نقش این پروژه ملی و بین‌المللی برای توسعه استان و کشور اشاره و بیان کرد: این پروژه که در ادامه راه آهن سراسری قزوین-رشت و در جهت تکمیل کریدور شمال-جنوب و اتصال به دریای خزر است، توسط رئیس جمهوری در زمان افتتاح راه آهن رشت هدف گذاری شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مجموع ۳۶ کیلومتر مسیر اجرای پروژه راه آهن رشت-بندرکاسپین تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: بررسی‌های امروز نشان می‌دهد که قطعه ۷  این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده اما در قطعه ۶ مشکلاتی در اجرای تعهدات پپیمانکار وجود داشته که در هفته‌های آینده، نسبت به جایگزینی پیمانکار اقدام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه با مشارکت منطقه آزاد انزلی صورت می‌گیرد که مقدمات اجرای آن فراهم شده ، گفت: بخشی از مشکلات ناشی از تأمین مصالح موردنیاز بود که هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط در صدور مجوزها با رعایت کامل قانون ضمن همکاری و همراهی، تسریع کنند.

وی با بیان اینکه این پروژه مهم علاوه بر توسعه استان، نقش اثرگذاری در افزایش مبادلات تجاری و بازرگامی ایران با کشورهای منطقه و اروپایی دارد، تأکید کرد: مسئولان استانی، فرمانداران، دهیاران و شوراهای اسلامی همکاری‌های لازم را با مجریان این پروژه با اهمیت داشته باشند.

استاندار گیلان همچنین از مردم شریف ساکن در حاشیه مسیر اجرای این پروژه خواست تا با صبوری، در اجرای این پروژه عمرانی مهم که ممکن است دشواری هایی برای آنان در تردد ماشین آلات داشته باشد، کمال همکاری را داشته باشند.

وی به پیگیری‌های خود در سطح ملی به منظور تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی به ویژه پروژه راه آهن رشت-کاسپین-انزلی اشاره و خاطرنشان کرد: در نشست روز گذشته با دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به واسطه اهمیت این پروژه، علیرغم محدودیت‌های دولت در تأمین منابع درآمدی قول مساعد در تخصیص اعتبارات داده شد.

دکتر زارع بر ضرورت همراهی محیط زیست در صدور مجوزها با رعایت قانون همچون گذشته تأکید و تصریح کرد: همانگونه که بارها تأکید کرده‌ام نگاه ما در پیشرفت استان و کشور بر مبنای توسعه پایدار با حفظ محیط زیست است و تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های عمرانی با حفاظت و صیانت از مواهب طبیعی خدادادی به پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه راه آهن رشت-آستارا نیز در اولویت است تا پایان دولت، پیشرفت خوبی را در آن هم شاهد باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا