آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغسیاسیملی

بیانیه جمعی از فعالین رسانه ای لاهیجان/ خرید آراء و توزیع منابع مالی بین افراد خیانتی بزرگ به خدا و خلق خداست

تدبیر شرق : جمعی از فعالین رسانه ای شهرستان لاهیجان طی بیانیه ای که یک نسخه از آن به تحریریه تدبیر شرق رسیده است، بر لزوم صیانت از آرای مردمی تاکید و خرید آراء و توزیع منابع مالی بین افراد را خیانتی بزرگ به خدا و خلق خدا دانستند.

به گزارش تدبیر شرق متن این بیانیه به شرح زیر است:

ای مردم، اکنون که بار دیگر زنگ انتخابات به صدا در آمده است ، حق شهروندی ،قانونی و شرعی همه ماست که به بیان موانع اصلی برگزاری انتخابات سالم و مسئولیت چشم پوشی ناپذیر نهادهای نظارتی کشوری و استانی بپردازیم و برای جلوگیری از خرید و فروش آراءبا ترفند توزیع کالاها و مایحتاج اولیه مردم در روستاهها و ممانعت از انواع رشوه و توزیع منابع مالی بین افراد جاهل تلاش کنیم و از نهاد های قانونی تلاش مضاعف برای زمینه سازی انتخابات سالم و حفظ امانت مردم را مطالبه نماییم.

شورای محترم نگهبان و هیات محترم نظارت بر انتخابات مجلس؛

آن کس که رای میخرد تا بر کرسی سبز نمایندگی مجلس بنشیند، به راحتی رای خود را نیز در مجلس می فروشد. حامی و ولی نعمت و خریدار اصلی این ناوکیلان و خیانت در امانت پیشگان، همان اهل فساد و حریصان قدرت و مقام خواهند بود و بهره چنین بی تقوایی و فساد هرگز نصیب مردم نمی شود زیرا خرید و فروش آراء و هر رشوه نقدی و کالایی به افراد ناتوان و جاهل و نیازمند، امری رسواست و زمانی که در حکومت اسلامی رخ می دهد خیانتی بزرگ به خدا و وهنی به دامن دین و مایه ننگ و بدنامی برای نظام اسلامی است و اساسا مجلسی را که باید بازتاب اراده ملت باشد را محل انعکاس فریب و تقلب و نفی اراده واقعی مردم و غلبه اراده فاسدان اهل زر و زور و تزویر می کند. پس حساسیت در برگزاری انتخابات سالم شروطی دارد و یکی از آن شروط برای انتخاب راستین وکلای صالح و متقی و متخصص و دانا، توجیه نکردن خرید و فروش آراء و هر رشوه کالایی و منابع مالی است و این در گرو نظارتی دقیق و ریزبینانه میسر می گردد.

فصل هفتم آیین‌نامه «قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» که توسط شورای محترم نگهبان تدوین شده، به جرائم و تخلفات اختصاص دارد. بند ۱ این فصل (اصلاحی۱۳۹۵/۳/۳) تنها موردی است که مشخصا به تخلفات مالی و خرید و فروش آراء، به صورت محدود پرداخته است:

«خرید و فروش رأی از قبیل هرگونه اقدام به خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رأی، توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت‌کننده جنبه انتفاعی داشته باشد و همچنین کمک‏‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی و مذهبی و هیئت‌‏ها و امور خیریه بعد از ثبت‏‌نام در انتخابات.»

اکنون برخی از این تخطی ها و قانون شکنی ها در قالب توزیع مایحتاج اولیه مردم همچون برنج، روغن و رب گوجه و … در برخی روستاههای اطراف شهرستان لاهیجان بطور نامحسوس اتفاق می افتد. نکته هولناک اینگونه رفتارها در زمان انتخابات، نابودی فرهنگ اصیل مردم سالاری مبتنی بر اسلام است و هولناک تر رواج فرهنگ بشدت فاسد و سرشار از دروغ و تزویر در میان مردم و عادی سازی آن و برباد دادن همه باورهای اصیل مردم سالارانه خواهد بود.

توزیع منابع مالی مبهم‌ و نامشخص در ایام انتخابات توسط این افراد و ورود چنین وکلایی به رکن اصلی حکومت اسلامی یعنی مجلس قانون گذاری، تجاوز به حقوق ملت و مردم و تحریف آرای واقعی آنان خواهد بود و منجر به نفوذ مسئولان و ناوکیلان و اداره کنندگان فاسد در حکومت می گردد و نمایندگانی را در دل خود می پروراند که ابزار دست قدرتمندان فاسد و مصوّبان قوانینی علیه منافع مردم و جامعه و نظام اسلامی باشند.

فشارهای غیر مسئولانه بر دوش مردم و چپاول اموال ملت و ادامه اقتصاد نفتی و وارداتی که مشتی طفیلی حریص قدرتمند و خائن به منافع ملی از آن منتفع می شوند، محصول مجلسی مبتنی بر ورود وکلای بی تقوا و نادان و آزمند و دنیا پرست بوده و بی تردید خرید و فروش آراء و تزریق منابع مالی کثیف در فضای انتخابات نشان مسجل و گواه چنین واقعیت و روحیه جاه طلب و نامتقی و خطر آفرینی است. بنابراین با توجه به نقش ویژه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران، فهم صحیح از ماهیت کارکرد و نظرات آن شورا، گام مهمی در تبیین ویژگیها و انتظارات از آن نهاد در ایفای وظایف قانونی اش است و به رفع نقصها و کاستی ها و تلاش در راستای بهبود عملکردهای آن نهاد خواهد انجامید و منجر به نظارتی همه جانبه و گسترده و مقابله قاطع با عوامل سواستفاده گر و غیر متخصص در عرصه انتخابات می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا