آخرین خبرهاسیاسی

نماینده مردم رشت:کاهش فروش بشکه‌های نفت مطابق سیاست‌های کلی نظام است نه به دلیل فشار تحریم‌ها!

بشکه‌های نفت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است دولت علیرغم آنکه می‌توانست معادل سال ۹۸ نفت بفروشد اما از تهدید تحریم استفاده کرده و فروش نفت را برای سال ۹۹ به تدریجی و پلکانی کاهش داده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه میانگین صادرات نفت در سال آینده روزانه یک میلیون بشکه با مبلغ ۵۰ دلار خواهد بود، گفت: دولت علیرغم آنکه می‌توانست معادل سال ۹۸ نفت بفروشد اما از تهدید تحریم استفاده کرده و فروش نفت را به تدریجی و پلکانی کاهش داده است به همین دلیل از فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز در سال ۹۸، به یک فروش یک میلیون بشکه در روز در سال آینده خواهیم رسید.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش بشکه‌های نفت برای فروش، به درخواست دولت و مطابق سیاست‌های کلی نظام است نه به دلیل فشار تحریم‌ها، افزود: مطابق با بند ۱۸ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری کاهش وابستگی به نفت تکلیف شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: ایران مترصد آن است که فروش نفت خود را کاهش دهد و حتی قیمت فروش نفت را به دلار ۱۰درصد کاهش داد تا نوسانات قیمت دلار در فوب خلیج فارس نتواند به اقتصاد ایران آسیبی وارد کند. (قیمت فوب (FOB) به زبان ساده، یک اصطلاح در بازرگانی و به معنی قیمت کالا تا لحظه تحویل روی کشتی است.)

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا