آخرین خبرها

امید نورافکن:دو پیشنهاد اروپایی دارم اما اول استقلال

امید نورافکن:دو پیشنهاد اروپایی دارم اما اول استقلال

در رویا هم نمی‌شد به استقلال 6 گل زد!

عرفان حاج بابایی:امید نورافکن و آرزوهای بزرگی که در سر دارد.بازیکنی خوش آتیه که یکدفعه چهره شد.چهره شد و حالا جاده ای را پیش روی خودش می بیند که پر از ویترین است.پر از انتخاب های فوتبالی و پر از موفقیت هایی که او را فریاد می زنند.با این حال امید می گوید:«اولویت اول من هنوز هم استقلال است.تا اتفاقی نیفتد فقط استقلال.»کاپیتان تیم ملی جوانان یک روز صبح مهمان ما در کافه خبر شد.او از تیم ملی حرف زد،از پیروانی و کی روش و از روزهایی که کسی نمی شناخت نورافکن چه کسی است.وقتی از امید سوال کردیم که چرا قراردادت با استقلال را تمدید نمی کنی او گفت:«شک نداشته باشید اگر در ایران بمانم اولویت اول من استقلال است نه تیم دیگری.»

خیلی ها نگرانند.هم هواداران و هم یک جورهایی کادر فنی استقلال.نورافکن بالاخره قراردادش را تمدید می کند یا نه؟

من همیشه گفته ام که اگر بنا به انتخاب باشد اول استقلال را انتخاب می کنم.اما در همین روزهایی که از جام جهانی برگشتم دو – سه تا پیشنهاد از اروپا رسیده است.خیلی دوست دارم شرايطي مهيا شود كه از حالا بتوانم در قاره سبز فوتبال بازي كنم. يكسري دلايل، از جمله شرايط سني‌ام كمك مي‌كند به حضور در اروپا اميدوار باشم.

این طور حرف زدن یعنی اینکه….

نه،مشکلی نیست.من سهميه زير 23 سال استقلال هستم و باشگاه مي‌تواند براي پست‌هاي مورد نظر كادر فني بازيكن بگيرد. به هر علتي اگر نتوانستم به اروپا بروم، براي بازي در استقلال مشكلي ندارم چون سهميه بزرگسال نيستم که باشگاه نگران پر شدن لیست بازیکنانش باشد.

برای تمدید قرارداد با استقلال مسائل مالی تا چه اندازه ای برایت اهمیت دارد؟

من یک سوال می پرسم.واقعا جند درصد هستند که در ورزش مسائل مالی برایشان اهمیتی نداشته باشد؟مسائل مالي براي هر فردي در هر صنفي اهميت دارد و نمي‌توانم بگويم پول برايم اهميتي ندارد و براي من هم مثل بقيه مهم است. اولويت من در ايران بازي در استقلال است و البته اگر قرار به همكاري باشد، به اندازه‌اي كه فكر مي‌كنم حقم است، دستمزد مي‌گيرم.

اصلا نورافکن فوتبالش را از کجا شروع کرد.

از تيم احسان ري به نوجوانان استقلال پيوستم. در آن برهه پست بازي‌ام خط حمله بود و در 30 بازي تيمم 34 گل زدم. البته يكي ديگر از مهاجمان نوجوانان استقلال 2 گل بيشتر از من زد و نتوانستم آقاي گل مسابقات شوم. بعد به تيم جوانان و اميد استقلال رفتم. در يكي از بازي‌هاي جوانان، امير قلعه‌نويي بازي‌ام را ديد و دعوت كرد در تمرين تيم بزرگسالان شركت كنم. با هماهنگي پسرش هوتن، به كمپ حجازي رفتم و از آن موقع با تيم بزرگسالان تمرين كردم تا اينكه آقاي مظلومي سرمربي شد و 10، 15 بازي از من در پست دفاع چپ استفاده كرد و اين فصل هم آقاي منصوريان سرمربي استقلال شد و در نيم‌فصل دوم در اكثر مسابقات به ميدان رفتم.

خیلی ها می گویند اگر استقلال از فصل نقل و انتقالات محروم نمی شد بازیکنانی مثل تو،فرشید باقری و  برزای نمی توانستند در ترکیب اصلی قرار بگیرند و چهره شوند.خودت این را قبول داری؟

صد در صد.اگر آن اتفاق نمی افتاد آندو و جبارف در استقلال بازی می کردند.البته به من هم بازی می رسید اما نه به اندازه کافی. امسال شرایط طوری رقم خورد که توانستیم در استقلال خودمان را نشان بدهیم.

استقلال امسال شروع خوبی نداشت.اما یکدفعه ورق برگشت و …

بالاخره ابتداي ليگ زمان لازم بود تا نفرات جديد و قديمي هماهنگ شوند و خواسته‌هاي فني مربيان به راحتي اجرا شود. هرچه زمان جلوتر رفت، شرايط فني تيم بهتر شد. در ابتدای فصل کادر فنی تغییر کرد و یک سری با تجربه ها از استقلال رفتند.شرایط کمی سخت شده بود.بازیکنانی که رفتند با تجربه بودند و می توانستند به تیم کمک کنند.فکر می کنم در 6 هفته ابتدایی اصلا ایده آل نبودیم اما شرایط رفته رفته بهتر شد.

ماجرای جام جهانی و تعاملی که منصوریان و پیروانی داشتند هم جالب شد.تو به جام جهانی رفتی.فکر نمی کنی استقلال ضرر کرد؟

براي بازي در تيم ملي لحظه‌شماري مي‌كردم. با هماهنگي سرمربيان استقلال و تيم ملي جوانان، خودم را به اردو رساندم. بازي هم كردم اما متأسفانه نتايجي كه بايد را نگرفتيم و ناباورانه از صعود بازمانديم. تيم جوانان ايران استحقاق صعود را داشت اما ديديد چقدر بدشانسي آورديم. بازي با پرتغال براي ما بد تمام شد و حرف زدن درخصوص آن روزها ناراحتم مي‌كند.استقلال یکی از بهترین تیم های ایران و آسیاست و احترام زیادی برایش قائل هستند.

اگر تو و امید ابراهیمی بودید شرایط فرق نمی کرد؟

یک شخص نمی تواند نقش زیادی در روند تیمی داشته باشد.چون من و امید بازی های زیادی را برای استقلال انجام داده بودیم نبودمان به چشم می آمد.

در هر صورت روز بازی رسیدی امارات و آن شکست سنگین و …

در آن بای اميد ابراهيمي به بازي نرسيد، فرشيد باقري هم اوايل بازي مصدوم شد. من روز بازي وارد العين شدم. از سئول با پرواز 11 ساعته به دبي رسيدم، 2 ساعت با ماشين تا العين رفتم و مسابقه‌اي را ديدم كه برايم غيرقابل هضم نبود. هيچ‌كس در رؤيا هم فكر نمي‌كرد العين بتواند 6 گل به استقلال بزند. اين باخت تلنگري شد براي فوتبال ما كه هيچ تيمي را دست كم نگيريم و فكر نكنيم چون بازي رفت را برديم، كارمان راحت شده است. مسلماً فاصله تيم خوب العين با تيم ما، اينقدر زياد نبود و نيست و باخت استقلال يك بدشانسي مطلق بود.

یک جورهایی هواداران خیلی از این شکست ناراحت بودند.

طبیعی است.زمانی که به تیم ها سه تا سه تا گل می زدیم فقط” به به و چه چه” بود و وقتی هم که شش گل خوردیم…. بعد از بازی رفتم بانک آنجا جلوی من را گرفتند و همه از نتیجه ناراحت بودند.هوادار حق دارد از بازیکن گلایه کند.

دوست داری درباره یک اتفاق حرف بزنی.یقه گیری از امید ابراهیمی.واقعا این اتفاق افتاد؟

در هر بازي بيشتر از 40، 50 عكاس در همه جاي زمين و كلي دوربين از روي سكوها همه افراد را تحت نظر دارند. صدها نفر هم با دوربين موبايل‌هايشان فيلم مي‌گيرند پس چطور از چنين اتفاقي حتي يك عكس نيست؟ چون اساساً صحت ندارد. در يك صحنه كه توپ لو رفت، آقااميد به من گفت دقت كن چون روبه‌رو و نزديك هم بوديم، برخي تصور اشتباه داشتند در حالي كه ابراهيمي از من بزرگتر و يك ملي‌پوش است و احترام خاصي برايش قائل هستم و حتي اگر چنين جايگاهي هم نداشت، باز برايش احترام قائل مي‌شدم.

تو هر وقت که گل می زنی شادی های خاص و جالبی را با علی منصور انجام می دهی.کمتر کسی رابطه ای به این خوبی با سرمربی اش دارد.

علي‌آقا خودش در زمره مربيان جوان ايران است و به خوبي با حس و حال من جوان 20 ساله آشناست. من همواره به يكسري اصول پايبند بوده و هستم و حد و مرز بازيكن و مربي را مراعات مي‌كنم. باور بفرماييد بعد از آن شادي گل، روحيه‌اي  ويژه گرفتم و با حس و حال خيلي خوبي كار را دنبال كردم. يك جاهايي همسو شدن مربي و بازيكن باعث مي‌شود بازيكن انرژي مثبت زيادي بگيرد.

پیش بینی ات از استقلال در لیگ برتر هفدهم چیست؟

مي‌دانم خواست هواداران، قهرماني در ليگ فصل جديد خواهد بود تا جبران ناكامي‌هاي اخير باشد. اعضاي تيم هم مصمم هستند جبران كنند و اميدوارم اين اتفاق بيفتد.

امید نورافکن چه آینده ای برای خودش ترسیم کرده است.تیم ملی،جام جهانی،تیم های بزرگ و خیلی چیزهای دیگر.

دوست دارم بازي در تيم ملي و در جام جهاني را تجربه كنم. آنجا ويترين است و همه گلچين مي‌كنند. نمي‌دانم بشود يا نه، اما زمان دارم و كارلوس كي‌روش نشان داده به جوان‌ها خيلي توجه مي‌كند. مطمئن هستم او هنوز تصميم نهايي را براي بازيكنان اعزامي به جام جهاني نگرفته و ليست مورد نظرش در حال تغيير است. دوست دارم بازي در تيم‌هاي خوب اروپا را تجربه كنم. دلم مي‌خواهد در تيمي مثل بايرن‌مونيخ بازي كنم. از سبك بازي لوكا مودريچ خيلي خوشم مي‌آيد. من تلاشم را مي‌كنم. دوست دارم بهترين بازيكن آسيا شوم و براي آن هم تمام تلاشم را انجام خواهم داد.

در روزهای گذشته شایعه شده بود که ذوب آهن امید نورافکن را می خواهد.این پیشنهاد جدی است؟

چیزی نشنیده ام.فکر می کنم اگر اتفاقی بیفتد به مدیر برنامه هایم خبر می دهند.من بازیکن آزاد هستم و ممکن است هر پیشنهادی برسد.با این حال دوست دارم یک بار دیگر این را بگویم که اولویتم استقلال است.

254 41

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا