آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در جلسه شورای اداری تأکید کرد؛ پروژه‌های وعده داده شده به مردم، در موعد مقرر تحویل شود / موضوع پسماند همچنان مسئله اول استان است

پسماند

نماینده عالی دولت در گیلان در جلسه شورای اداری با تأکید بر اینکه موضوع پسماند همچنان مسئله اول استان است، گفت: پروژه‌های وعده داده شده به مردم، در موعد مقرر تحویل شود.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اداری استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه به سبب تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی استکبار و دولت آمریکا، مشکلات اقتصادی بر مردم، دولت و نظام جمهوری اسلامی تحمیل شده ، افزود: اگرچه آغاز تحریم‌ها و تشدید آن فشاری مضاعف در سال ۱۳۹۷ بر مردم و دولت وارد کرد اما با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مدیریت دولت، همراهی دیگر قوا و ارکان نظام و همکاری ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی در سال جاری نه تنها براساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، بلکه به گواه سازمان‌های معتبر بین‌المللی توانستیم بر بسیاری از مشکلات همچون تورم، بی‌ثباتی بازار ارز، کاهش برخی کالاهای استراتژیک و افت شاخص‌های اقتصادی فائق آییم و از مرحله دشوار کشور با سربلندی گذر کنیم.

وی با بیان اینکه به یقین رشد اقتصادی ما نسبت به سال قبل مثبت خواهد بود، اظهار داشت: کالاهای اساسی برای ماه‌های آینده تأمین شده و نه تنها التهابی در بازار ارز نیست، بلکه تحت کنترل بانک مرکزی قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: با وفاق و همدلی که بین ارکان نظام وجود دارد، به یقین در کنار هم برای خلق بزرگترین حماسه در دوم اسفندماه مصمم هستند تا رویدادی مهم در عرصه سیاسی و اجتماعی رقم بزنند.

وی به وجود فضای مطلوب همکاری، همدلی و وحدت در استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: در چنین فضایی که هیچگونه حاشیه‌ای برای کار، تلاش و خدمت وجود ندارد؛ امیدوارم بتوانیم با فعالیت‌های مضاعف، وظایف و دین خود به مردم را به خوبی ادا کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای برنامه‌های تعیین شده و انجام تکالیف قانونی خود هستند، افزود: انتظارم از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی این است تا در جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و مهیا شدن آنها برای بهره‌برداری در دهه فجر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های وعده داده شده به مردم باید در موعد مقرر تحویل شود، تصریح کرد: براساس این رویکرد و بر مبنای پیشرفت قابل ملاحظه پروژه‌ها در ابتدای سال، کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها اعتبارات بیشتری به آنان اختصاص داد.

دکتر زارع همچنین بر لزوم توجه جدی به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نیز طرح‌های در دست اجرای بخش خصوصی که با حمایت مجموعه دولت در حال اجراست نیز تأکید کرد و گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تأکید رئیس‌جمهوری است، این پروژه‌ها باید به صورت پیوسته نظارت، رسیدگی و مشکلات آنان برطرف شود.

وی با اشاره به تهیه و تولید اطلاعات پایه زمین شناسی از سوی کارشناسان خبره اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه کاسپین باختری مستقر در گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی، مراکز تحقیقاتی و آموزشی به منظور جلوگیری از هرگونه موازی کاری و اتلاف بیت‌المال از تولیدات پژوهشی و تحقیقاتی این مجموعه استفاده بهینه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: اگرچه ایران از نظر معدن و ذخائر معدنی در غرب آسیا، رتبه اول را دارد اما از این ظرفیت متناسب با نقشی که می‌توانسته در توسعه کشورمان ایفا کند، استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های اطلاعات پایه زمین شناسی، شناخت جاذبه‌های طبیعی و پدیده‌های ژئومورفولوژیکی در صنعت گردشگری است که می‌تواند زمینه درآمدزایی و اشتغال را فراهم کند و در استان گیلان ذخائر بی‌شماری وجود دارد که می‌توان از آنها به بهترین نحو بهره گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه‌ی ما مدیران و مردم باید به این باور برسیم که منابع کشور در ابعاد گوناگون از جمله انرژی و برق محدود است، گفت: براین اساس باید در شیوه کار و زندگی تجدیدنظر کنیم و از روش های اصلاحی ارتقای بهره‌وری و صرفه جویی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: اگرچه وزارت نیرو پروژه‌های مهم و موثری در عرصه تولید و توزیع انجام داده و در حال انجام است اما چنانچه ادارات، نهادها، سازمان‌ها و مردم همچنان در مصرف انرژی و برق اسراف و بیش از پنج برابر شاخص شدت مصرف انرژی، برق مصرف کنند؛ به یقین در آینده چالش‌های امروز ما مضاعف می‌شود.

دکتر زارع با تأکید براینکه مدیریت مصرف نیاز به عزم همگانی و تلاش همه مدیران دارد، افزود: میزان صرفه‌جویی برق دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شهرداری‌ها تا پایان سال، یکی از معیارهای ارزیابی مدیران محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار است مجموعه دستگاه‌های اداری و نهادهای مختلف بکوشند زمینه بیشتر صرفه جویی توسط کارکنان خود را فراهم آورده و با این اقدام در میان مردم فرهنگ سازی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش‌ موثر دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در تبیین مدیریت مصرف برق و انرژی در میان افراد جامعه اشاره کرد و گفت: می‌توانند صدا و سیما، رسانه‌ها، مطبوعات و سازمان‌های مردم نهاد در این بخش نقش بسزایی ایفا کنند.

وی افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق را از تکالیف قانون برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: با توجه به ضرورت بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در آینده و اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای اجرای این پروژه در مناطق جنوبی استان، باید از ظرفیت‌های حمایتی همچون تسهیلات بانکی برای تسریع در عملیاتی شدن آن استفاده شود.

استاندار گیلان با قدردانی از فرمانداران در برگزاری کارگروه‌های تنظیم بازار شهرستانی، بر لزوم استمرار نظارت، رصد و پایش بازار و تداوم برگزاری جلسات تأکید کرد و گفت: قدردان همکاری خوب اصناف، کسبه، بازاریان و فعالان حمل و نقل بوده و از کسانی که به بهانه اصلاح قیمت بنزین قیمت کالاها را افزایش دادند گله‌مند هستیم؛ البته تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی برخوردهای قانونی را نسبت به آنان اعمال کردند.

وی با اشاره به اینکه موضوع پسماند همچنان مسئله اول استان است، افزود: براساس آخرین گزارش؛ وضعیت پروژه‌های این عرصه در مناطق مختلف استان متفاوت است که انتظار دارم اجرای این پروژه‌ها که برای مردم و مسئولان از اهمیت خاصی برخوردار است، تسریع شود.

دکتر زارع اجرای برنامه‌های تدوین شده دولت الکترونیک را یکی از موضوعات مورد تأکید دولت در سال‌های اخیر عنوان و تصریح کرد: باید کوشید از مکاتبات به صورت کاغذی مگر در مواقع اضطراری، پرهیز شود.

وی همچنین به فرسودگی و قدمت بالای دستگاه‌های مورد استفاده در بخش دیالیز و نیز سی‌تی اسکن بیمارستان های استان اشاره و اظهار کرد: بازسازی و بهسازی بخش‌های دیالیز در مراکز درمانی شهرستان‌های مختلف یک ضرورت محسوب می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اینجانب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد چند دستگاه برای شهرستان‌ها و مرکز استان خریداری و جهت بهره‌مندی مردم استان تحویل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: استان از نظر نیروی انسانی و کادر تخصصی یکی از بهترین‌ استان‌های کشور است که براین اساس در سند توسعه و طرح آمایش سرزمینی، گردشگری سلامت یکی از ظرفیت‌های مثبت گیلان در راستای پیشرفت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت، نقش و جایگاه انتخابات در نظام‌های دموکراتیک از جمله نظام مردمساری دینی ما واضح و مبرهن است، اظهار داشت: اهمیت استمرار اقتدار و عزت مردم و جمهوری اسلامی ایران، در گرو برگزاری انتخاباتی امن، سالم، رقابتی و با حضور حداکثری مردم است.

استاندار گیلان اعتمادسازی را یکی از زمینه‌های خلق شکوه و عظمت حضور مردم در انتخابات دانست و گفت: اعتمادسازی مرهون رعایت قانون و اصل بی‌طرفی همه دست اندرکاران انتخابات اعم از مجریان و ناظران است.

وی تصریح کرد: مدیران هرگز نباید اجازه دهند تا از امکانات دولتی اعم از دستگاه‌های اجرایی، ادارات کل، نهادها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، له یا علیه کاندیدایی استفاده شود.

دکتر زارع به استقبال و نام نویسی داوطلبان برای رقابت در انتخابات امسال، بیش از مجلس دهم اشاره و خاطرنشان کرد: طبق تقویم روزشمار انتخابات، فرمانداران و بخشداران توانستند بدون چالش و مشکلی هیأت‌های اجرایی را از معتمدین منصف و عادل تشکیل دهند و مراتب رسیدگی صلاحیت‌ها نیز وفق قانون انجام می‌شود.

وی افزود: امیدواریم در ادامه نیز با فعالیت احزاب، گروه‌های سیاسی، فعالان مدنی و سازمان‌های مردم نهاد زمینه ترغیب و تشویق بیشتر مردم برای حضور در انتخابات فراهم شود.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا