آخرین خبرهااستان ها

مدیرکل کمیته امداد گیلان: توانمندسازی کمیته امداد گیلان/ ظرفیت اشتغال‌زایی خوبی در مناطق روستایی گیلان وجود دارد

کمیته امدادمدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: توانمندسازی مددجویان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما است.

به گزارش تدبیرشرق, اجرای طرح‌های موفق اشتغالزایی با هدف ارتقاء سطح اقتصادی خانوارها و توانمند کردن نیازمندان، محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان علاوه بر حمایت‌های تسهیلاتی و مشاوره‌ای این نهاد با نقش‌آفرینی و حضور گسترده راهبران شغلی تا پایان امسال در این استان سرعت می‌گیرد.

راهبران شغلی در حقیقت به عنوان نیرویی در جهت مدیریت صحیح منابع مالی، بازاریابی، بازارسازی و برندسازی محصولات تولید شده توسط مددجویان کمیته امداد گیلان محسوب می‌شوند که نقشی ویژه در بخش تحقق طرح‌های اشتغالزایی و اقتصادی کردن هرچه بیشتر فعالیت‌های انجام شده افراد تحت پوشش این نهاد بر عهده دارند.

مشکل نبود فرصت‌های شغلی مدت‌ها است به یکی از چالش‌های عمده کشورمان تبدیل شده است اما برای حل این معضل بزرگ در کنار تصویب قوانین تسهیل‌کننده و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های اشتغالزایی توسط دولت، حضور بخش خصوصی و حمایت آنان می‌تواند به روند ریشه‌کن کردن بیکاری در جامعه سرعت بیشتری ببخشد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای مددجویان تحت پوشش را مورد تأکید قرار داد و گفت: توانمندسازی مددجویان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما است بنابراین برای تحقق این هدف از تمام راهکارها استفاده می‌کنیم.

عباس اهرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی جهت اشتغال‌زایی در مناطق روستایی گیلان وجود دارد تصریح کرد: برای ارتقاء سطح اقتصادی زندگی مددجویان ساکن روستاهای استان می‌توان در زمینه‌های مختلفی نظیر کشاورزی، دامپروری، شیلات و به‌ویژه صنایع‌دستی طرح‌های اشتغالزایی را به راه انداخت.

وی با تأکید بر اینکه پس از ایجاد فرصت‌های شغلی نگرانی عدم فروش محصولات، اراده مددجویان را در این مسیر سست می‌کند خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل اگر از ظرفیت خوب راهبران شغلی استفاده شود مددجویان توسط آن‌ها در مسیر درست اشتغال‌زایی قرار گرفته و فروش محصولات آنان به خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان پرداخت تسهیلات ارزان به مددجویان برای ایجاد شغل را از برنامه‌های مهم این نهاد خواند و افزود: در هفت‌ماهه امسال ۵۰۶ نفر از مددجویان توسط ۸ نفر از راهبران شغلی شناسایی‌شده و در حال انجام اجرای طرح اشتغال هستند که این تعداد تا پایان سال به نحو چشمگیری ارتقاء پیدا می‌کند.

اهرابی از همکاری کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان برای ارائه آموزش‌های شغلی و مهارتی به مددجویان سخن گفت و ابراز داشت‌: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان می‌توانند به صورت رایگان از این آموزش‌ها برخوردار شده و سپس برای ایجاد کسب و کار مورد نظر خود اقدام کنند.

/خزرانلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا