آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

معاون ورزش و جوانان گیلان: انتخابات هیات فوتبال استان گیلان قطعا باطل خواهد شد/ باید انتخابات را طبق آیین نامه هیات‌های ورزشی برگزار کنیم

ابوالفضل صادقی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان گیلان با وجود مخالفت رسمی اداره ورزش و جوانان این استان و انتخاب دوباره الماسخاله به عنوان رئیس هیات فوتبال، اظهار داشت: وقتی ما در این انتخابات شرکت نکردیم یعنی آن را به رسمیت نشناخته‌ایم. با توجه به هماهنگی که با وزارت ورزش انجام شد و نامه سازمان بازرسی که به ما داده بود و با توجه به اساسنامه فدراسیون و ایراداتی در این انتخابات بود باید انتخابات به تعویق بیفتد تا ابهامات برطرف شوند اما انتخابات برگزار شد و برای ما هم عجیب بود. در حالی که طبق اساسنامه، انتخابات بدون رئیس مجمع که همان رئیس فدراسیون و یا نایب رئیس مجمع که مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان هستند اصلاً چنین مجمعی رسمیت ندارد.

صادقی افزود: در کمال ناباوری انتخابات انجام شد و قطعاً هم باطل خواهد شد و در این شکی نیست، چون این مجمع قانونی نبوده است.

معاون اداره ورزش و جوانان استان گیلان در مورد اینکه نظر مدیرکل این اداره چیست، گفت: قطعا نظر رئیس ورزش و جوانان استان هم همین بود که باید ایرادات و ابهامات برطرف و بعد این انتخابات برگزار شود تا قانونی باشد.

وی در خصوص اینکه چه زمانی ابطال انتخابات اعلام خواهد شد، عنوان کرد: از نظر ما اصلاً انتخاباتی برگزار نشده اما در واقعیت انتخابات را برگزار کردند و همین خاطر با امور مشترک فدراسیون‌ها مکاتبات لازم را انجام خواهیم داد و بعد از آن اعلام می‌کنیم.

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا زمان برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان گیلان مشخص است، گفت: خیر، ابهامات طوری است که اساسنامه فدراسیون طبق ایرادی که سازمان بازرسی از آن گرفته مصوبه مجمع را ندارد، پس قابلیت اجرایی ندارد. ما باید انتخابات را طبق آیین نامه هیات‌های ورزشی برگزار کنیم و طبق آن یک سرپرست معرفی و بعد از آن انتخابات را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این ایراد کشوری است و مختص مجمع ما هم نبود. تا این اساسنامه مصوب نشود، بعد از این هم فدراسیون با این اساسنامه در هر استانی بخواهد انتخابات برگزار کند، قطعاً همین اتفاق خواهد افتاد.

معاون اداره ورزش و جوانان استان گیلان اظهار داشت: همیشه با هیات فوتبال تعامل داشتیم و حالا در این مورد اختلاف نظر به وجود آمده است. نه تنها با هیات فوتبال بلکه با تمام هیات‌های دیگر بنای ما بر تعامل است. در سایه تعامل است که ورزش پیشرفت می‌کند اما جایی که بحث قانون پیش بیاید قطعاً طبق قانون عمل خواهیم کرد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا