آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

یک حقوقدان: چنانچه انتخابات هیات فوتبال گیلان برگزار شود، باطل است

هیات فوتبال گیلان

یک حقوقدان در خصوص برگزاری مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان گیلان گفت: باتوجه به اینکه هم رییس فدراسیون فوتبال و هم مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در این مجمع حضور ندارند چنانچه این مجمع برگزار شود، باطل است.

 فرهاد خراسانی در گفتگوی با خبرنگار مرور اظهار داشت: به دلالت بند ۱ ماده ۱۴ آییننامه، رییس فدراسیون با یک حق رای بعنوان “رییس مجمع” و در بند ۲ همین ماده مدیر کل ورزش و جوانان استان هم به عنوان جانشین رییس مجمع دارای یک حق رای میباشند.

 وی افزود: در تبصره ۱ ماده ۱۴ اشاره گردیده است که رییس فدراسیون فوتبال رییس مجمع استان میباشد که در صورت عدم حضور، شخص مدیر کل ورزش و جوانان استان ریاست مجمع را به عهده خواهد داشت و “رسمیت” مجمع منوط به حضور رییس فدراسیون فوتبال یا مدیر کل ورزش و جوانان استان است .
خراسانی که علاوه بر حقوق، در کارنامه خود بازیکن و سخنگوی باشگاه سپیدرود رشت نیز بوده است، ادامه داد: در تبصره ۲ ماده ۱۴ اشاره گردید که در صورت عدم حضور رییس فدراسیون فوتبال، یکی از اعضای هیات رییسه یا دبیر کل فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده فدراسیون در رای گیری شرکت مینمایند اما نمیتوانند ریاست مجمع را عهده دار شوند .بنابراین نتیجه میگیریم که با توجه به اینکه خانم بخشی بعنوان مدیر کل ورزش و جوانان اعلام نمودند که در جلسه مجمع انتخابات شرکت نمی نمایند و از طرفی هم مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال اعلام نمودند که در جلسه فوق حاضر نمیشوند و اقای حیدر بهاروند را بعنوان یکی از اعضای هیات رییسه به این مجمع معرفی مینمایند و به استناد به تبصره ۱ ماده ۱۴ که اشاره دارد “رسمیت” مجمع منوط به حضور رییس فدراسیون فوتبال یا مدیر کل ورزش و جوانان استان است و از طرفی هم این دو مقام در جلسه مجمع حضور نخواهند داشت بنابراین جلسه مجمع “رسمیت” ندارد و در صورت برگزاری باطل خواهد بود.

 وی در پایان تاکید کرد: مطابق تبصره ۲ ماده ۱۴ ذکر این نکته شایسته توجه است که نماینده فدراسیون در رای گیری شرکت میکند اما نمیتواند ریاست مجمع را عهده دار شود.

 گفتنی است مجمع انتخابات هیات فوتبال استان گیلان ابتدا قرار بود ۱۲ آبان برگزار شود که بدون اعلام دلیل خاصی به ساعت ده صبح روز سیزده آبان موکول شد؛ اما بخاطر همزمانی با راهپیمایی روز دانش آموز یکبار دیگر زمان برگزار این مجمع تغییر کرد و از ساعت ده صبح به سیزده ظهر همان روز موکول شد اما در نهایت، مجمع در این ساعت نیز برگزار نشد و زمان آن به ۳۰ آبان موکول شد. درحالیکه همگان منتظر برگزاری انتخابات در روز سی ابان بودند اما به یکباره اعلام شد به دلیل برگزاری دیدار ایران و عراق (که یک هفته با جلسه مجمع فاصله زمانی داشت) مجددا به تعویق افتاد و بنا شد هفتم آذر ماه برگزار گردد.

 حال آیا امروز این جلسه برگزار می شود یا خیر سئوال مهمی است که باید تا ساعت یازده صبر کرد، درثانی باتوجه به غیبت تاج و بخشی ایا این جلسه رسمیت دارد؟

/🆔 t.me/khatteavvalvarzesh

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا