آخرین خبرهااجتماعی

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل‌ها:در نیمی از جنگل‌های کشور امکان ثبت سند به نام اشخاص وجود ندارد

جنگل‌های کشور

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به اجرای عملیات حدنگاری در نیمی از جنگل‌های کشور گفت: با این اقدام در این بخش از اراضی جنگلی امکان ثبت سند به نام اشخاص وجود ندارد.

به گزارش تدبیر شرق ,اکرم توفیقی  ضمن بیان اینکه در حال حاضر وسعت جنگل‌های کشور ۱۶ میلیون هکتار است که تمام آن سند دولتی به نمایندگی سازمان جنگل‌ها و مراتع دارد، اظهارکرد: از سال ۹۴ تاکنون در ۵۰ درصد این جنگل‌ها «کاداستر» یا عملیات حدنگاری انجام شده است.

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه در اراضی که عملیات حدنگاری انجام شده باشد امکان زمین‌خواری وجود ندارد، تصریح کرد: «نقشه‌های کاداستر» و عملیات حدنگاری بر اساس مختصات جغرافیایی صورت می‌گیرد چراکه هر نقطه روی کره زمین مختصات منحصر به‌فرد خود را دارد.

توفیقی با اشاره به اینکه در ۱۹ لایه متفاوت و در ۸ میلیون هکتار از اراضی جنگلی از جمله جنگل، مرتع مشجر و غیر مشجر و… با هماهنگی با سازمان ثبت امکان ثبت سند به نام اشخاص وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در ۴۰ درصد اراضی ملی نیز عملیات «کاداستر» اراضی انجام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در برخی اراضی جنگلی کشور، مستثنیات افراد را ارزشگذاری کرده‌ و معادل ارزش ریالی آن از مراتع غیر مشجر به مالکان سند داده‌ایم، گفت: به هر حال این اتفاق در بسیاری از نقاط اراضی جنگلی شمال کشور افتاده است.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا