آخرین خبرهااسلایدربین الملل

جانشین احتمالی نتانیاهو برای رهبری حزب لیکود کیست؟

نتانیاهو

پس از اعلام جرم توسط دادستانی رژیم صهیونیستی علیه “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر این رژیم و همزمان با بن بست تشکیل کابینه در سرزمین های اشغالی، گزارش هایی در مورد نوعی کودتای درون حزبی و تعیین جانشینی برای نتانیاهو به عنوان رهبر حزب “لیکود” منتشر می شود.

اعلام جرم علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعضای حزب لیکود در سرزمین های اشغالی را به شدت نگران کرده است. شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گزارش داده که مقامات ارشد این حزب به دنبال سرنگونی نتانیاهو و یافتن جایگزینی برای وی هستند.

موضوع اتهام های فساد مالی و تقلب علیه نتانیاهو یکی از موانع اصلی برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی بوده است. رهبران حزب “آبی و سفید” مشکل اصلی خود برای ورود به ائتلاف با حزب لیکود را جرمهای نتانیاهو اعلام کرده اند. یعنی اگر نخست وزیر فاسد از رهبری حزب لیکود کنار برود، حزب آبی و سفید به راحتی حاضر به تشکیل کابینه واحد با حزب لیکود خواهد شد. اما نتانیاهو اصلا حاضر به استعفا و کناره گیری از قدرت نیست و تحقیقات در پرونده های فساد علیه خود را نوعی “کودتا” خوانده است.

“گیدئون سعر” و “نیر برکات” نامزدهای رهبری حزب لیکود امروز پیشنهاداتی را در مواجهه با اعلام جرم علیه نتانیاهو و جلوگیری از برگزاری انتخابات سوم در طول یک سال در سرزمینهای اشغالی ارائه داده اند. سعر مدعی اصلی برای جانشینی نتانیاهو، خواستار برگزاری انتخابات درون حزبی پیش از تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی در جهت معرفی شخصی برای تشکیل کابینه شده است. پس از شکست سه باره صهیونیست ها در تشکیل کابینه در طول کمتر از ۹ ماه، رییس رژیم صهیونیستی پارلمان را مکلف به معرفی شخصی برای تشکیل کابینه کرده است.

سعر که از صهیونیستهای افراطی و مخالف شدید تشکیل دولت فلسطینی می باشد، مدتی است برای تکیه بر قدرت به جای نتانیاهو تلاش می کند تا اعضای حزب لیکود را برای برگزاری انتخابات درون حزبی ترغیب کند و چندین بار نتانیاهو را برای مبارزه در این خصوص فراخوانده است. سعر گفته اگر ماموریت تشکیل کابینه به وی سپرده شود، “به راحتی” این کار را انجام خواهد داد. وی از “حییم کاتص” رییس کمیته مرکزی حزب لیکود خواسته تا انتخابات درون حزبی را در دو هفته آینده برگزار کند.

تلاش های گیدئون سعر وزیر پیشین امور داخلی رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که برخی مقامات حزب لیکود مانند “میری رگو” وزیر فرهنگ و ورزش و “یاریو لوین” وزیر گردشگری این رژیم  با برگزاری انتخابات درون حزبی مخالفت کرده اند.

سعر کیست

وی در انتخابات درون حزبی لیکود در اوایل سال ۲۰۱۹ رتبه پنجم را به دست آورد و پس از نتانیاهو، “یولی ادلشتاین” رییس “کنست”(پارلمان رژیم صهیونیستی)، “اسرائیل کاتص” وزیر خارجه و “گلعاد اردان” وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. سعر بین سالهای   ۱۹۹۵ (۷۳-۷۴) تا ۱۹۹۷ (۷۵-۷۶) به عنوان مشاور دادستان کل رژیم صهیونیستی کار خود را آغاز کرد.

وی تا سال ۲۰۰۳ سمت های مختلفی را در سرزمینهای اشغالی در اختیار داشت تا در انتخابات پارلمانی این سال وارد کنست شد. در سال ۲۰۰۶ پس از ورود دوباره به کنست به عنوان معاون سخنگوی پارلمان رژیم صهیونیستی فعالیت داشت. در آنها سالها به شدت مخالف لایحه مربوط به عقب نشینی نیروهای این رژیم از نوار غزه بود.

سعر در انتخابات درون حزبی لیکود در سال ۲۰۰۹ توانست پس از نتانیاهو بیشترین رای را به دست آورد تا در انتخابات پارلمانی به عنوان نماینده لیکود حضور داشته باشد.

پس از کناره گیری از صحنه سیاسی و خروج از پارلمان در سال ۲۰۱۴، وی دوباره در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت به عرصه قدرت بازگردد و در انتخابات درون حزبی لیکود به عنوان یک گزینه بالقوه برای رهبری این حزب و حتی کسب عنوان نخست وزیری مطرح شد.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا