آخرین خبرها

بخش امانات کتابخانه های گیلان تا پایان تیر تعطیل است

زهرا بدن آرا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت تنها بخش امانت کتاب تعطیل است اما برای استفاده مراجعان و اعضا از سالن های مطالعه منعی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه آخرین رف خوانی کتاب های موجود در کتابخانه های استان در اسفند ماه91 اجرا شد از تمامی اعضاء کتابخانه های عمومی گیلان خواست برای اجرای هر چه بهتر این طرح، کتاب های به امانت گرفته را هر چه سریع تر به کتابخانه های عمومی استان بازگردانند.
وی اظهار کرد: اجرای طرح رف خوانی منابع اطلاعاتی موجود تنها در 84 کتابخانه عمومی نهادی گیلان و با هدف تطبیق فهرست رده ای ، تعیین و تهیه صورت منابع مفقودی، وجین، فهرست نویسی ، صحافی و رفع اشکال همزمان با کتابخانه های عمومی سراسر کشور انجام می شود.
بدن آرا با بیان اینکه ، در قالب اجرای این طرح ،یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان رف خوانی می شود افزود: کتابهایی که در طرح رف خوانی از رده خارج می شوند پس از بررسی و وجین در طرح تبادل کتاب، بین کتابخانه های عمومی استان مبادله می شود.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین اضافه کرد: در این دوره رف خوانی در کتابخانه های عمومی استان ، روش دیجیتال با بهره گیری از بارکد خوان جایگزین رف خوانی سنتی شده است.
گیلان دارای 103 باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل با 49 هزار و 750 نفر عضو فعال است.
خبرنگار: ضامن ** انتشار دهنده : بابایی
1881 / 6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا