آخرین خبرهااستان هافرهنگی و هنری

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان: پرداخت کمک ۳۰۰ میلیونی به رسانه‌های گیلان/ شفافیت مالی در راس امور خانه مطبوعات است

خانه مطبوعات

به گزارش تدبیر شرق ، کریم خورسندی، در پی شائبه‌ها و حاشیه‌های ایجاد شده در فضای مجازی، گفت: متاسفانه برخی سایت‌ها بدون دلیل و مدرک در حال حاشیه‌سازی و تشویش اذهان عمومی علیه خانه مطبوعات و شخص بنده است که البته در جای خود مورد رسیدگی قرار میگیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان افزود : موضوعی که برخی رسانه‌ها آن را مورد کالبد شکافی قرار داده، برمی‌گردد به مشکل گرانی کاغذ و هزینه‌های چاپ و نشر رسانه‌های مکتوب در سال گذشته که خوشبختانه سایت ها به دلیل ماهیت کاریشان از چنین هزینه‌های سرسام آوری معاف هستند.

وی تصریح کرد: مدیران روزنامه های استان شامل آقایان بهمنی، رنجکش، شکوهی، احمدی سراوانی، جعفری و… با مراجعه به سازمان برنامه و بودجه و رایزنی‌های متعدد خواستار کمک مالی شدند و خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و حدود ۲۳۰ میلیون تومان برای کمک به روزنامه‌های تخصیص یافت ولی امکان پرداخت این رقم بطور مستقیم به روزنامه ها وجود نداشت و باید از طریق ارشاد اسلامی این کار انجام می شد.

خورسندی اضافه کرد: براین اساس مدیران روزنامه ها طی جلسه ای با مدیر کل ارشاد گیلان خواستار حل این مشکل شدند و دکتر فاضلی به شرط اینکه این رقم بین همه رسانه های مکت ب توزیع شود با این موضوع موافقت کردند؛ ایشان اعتقاد داشتند که به جز روزنامه ها سایر نشریات مکتوب استان هم دچار مشکلات مالی هستند و باید در این فرصت به همه آنها کمک شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان ادامه داد: براین اساس این مبلغ برای پرداخت به مطبوعات طی تفاهم نامه ای در آخرین روزهای سال ۹۷ به حساب خانه مطبوعات واریز شد تا عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: روی همین اصل ارشاد اسلامی گیلان که ناظر بر رفتار و کارکرد های رسانه ای است به وسیله کارشناسان خبره خود و همراهی خانه مطبوعات طبق فرمول معاونت مطبوعاتی و ملاک عمل قرار دادن پارامترهایی از قبیل میزان چاپ ، ضریب کیفی،اعلام وصول از طریق سامانه و… اقدام به تخصیص رقم هایی برای نشریات کرد و از همین مبلغ نیز با توافق خانه مطبوعات و ارشاد اسلامی گیلان به دوتن از فعالان معروف رسانه ای گیلان به نام‌های اسماعیل راستی و محمد کوچکپور کپورچالی که در شرایط نامساعد جسمی و بستر بیماری قرار دارند و خانه نشین شده اند به هرکدام مبلغ ۱۰ میلیون تومان اختصاص یافت که همه مبالغ از طریق سیستم بانکی به شماره حساب آنها واریز شد.

خورسندی یادآور شد: البته کار به همین جا خاتمه نیافت و تلاش برای دریافت مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان جهت مساعدت به همه رسانه های مکتوب و مجازی در روزخبرنگار امسال مجددا استارت خورد و در مراسم تجلیل از خبرنگاران دکتر نوبخت که روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه در سازمان برنامه و بودجه بر پا بود، نامه کمک به رسانه ها به ایشان تقدیم شد که با نظر مساعد دکتر نوبخت این مبلغ نیز به زودی دریافت و به جامعه رسانه ای استان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان اذعان کرد: از رسانه های استان به خصوص سایت ها انتظار و سعه صدر بیشتر ی میرود و آنها باید بدور از حاشیه سازی به بیان واقعیت ها بپردازند و اطمینان داشته باشند که برای خانه مطبوعات شفافیت مالی در راس امور است.

/گیل نویس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا