آخرین خبرهااجتماعی

جعفرزاده ایمن آبادی:طرح موضوع چند همسری آدرس غلط دادن است | مهریه تبدیل به ابزار سوءاستفاده شده است

چند همسری

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه یکی از درست ترین تصمیمات کمیسیون قضایی تصویب طرح عدم حبس بدهکاران مهریه است، یادآور شد: ۳۰ درصد از زندانها پر شده‌اند از جوانانی که توانایی پرداخت مهریه را نداشتند.

کلیات طرح ممنوعیت دستگیری و حبس محکومین مسائل مالی در مورد عدم پرداخت مهریه توسط کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسید، در همین زمینه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاردیارمیرزا گفتگو کرد.

 به گزارش تدبیر شرق وبه نقل از دیار میرزاجعفرزاده ایمن آبادی در مورد تصویب کلیات طرح در گمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: مهریه تبدیل به ابزار سوءاستفاده شده است و بخش اعظمی از جوانان برای همین موضوع در زندان هستند.

نماینده رشت با اشاره به اینکه زندانی کردن افراد به علت مهریه بنیاد خانواده را سست می‌کند، اظهار داشت: برای حل این مسئله باید راه حل و رویه دیگری برقرار شود.

وی افزود: ۳۰ درصد از زندانها پر شده‌اند از جوانانی که توانایی پرداخت مهریه را نداشتند. جوان بی‌گناهی که نتوانست شغل مناسبی پیدا کند و نیازهای همسر را برآورده کند متاسفانه از جانب همسر نیز مورد فشار قرار می‌گیرد و همین امر سبب شده که زندگی بر مبنای مادیات باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه یکی از درست ترین تصمیمات کمیسیون قضایی همین طرح عدم حبس بدهکاران مهریه است، یادآور شد: بنده با آنکه عضو کمیسیون قضایی نیستم اما در این کمیسیون شرکت کردم و یکی تصمیمات درست در زمینه زندان زدایی را کمیسیون قضایی گرفته است.

نماینده رشت با بیان اینکه خیلی از مردم را بی‌جهت به زندان می‌فرستند، گفت: از نظر مقام معظم رهبری و حضرت امام حبس تنها به معنای زندان نیست. وقتی تفسیر مقام معظم رهبری را مطالعه می کنیم ممنوعیت خروج از کشور نوعی حبس است.

وی گفت : برخی از قضات ما از الفاظ زندان در جهت زندانی کردن افراد استفاده می کنند و باید قبول کنیم که در زندان مفاسد دیگری وجود دارد و نمی‌شود خیلی طبقه‌بندی کرد. متاسفانه زندانیان مختلف در مجاورت همدیگر قرار می گیرند و آموزش های بد اجتماعی داده می شود بنابراین باید برای احقاق حقوق همسر راه حل دیگری غیر از حبس و زندان پیدا شود.

۹۹ درصد مردان ایرانی توانایی اجرای شروط اسلام برای چندهمسری را ندارند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در موردطرح موضوع چند همسری نیز اظهار کرد: این شرع اسلام است اما در اسلام برای چند همسری شروط زیادی گذاشته شده است که بنده با قاطعیت می گویم ۹۹ درصد از مردان ایرانی توانایی انجام و اجرای آن را ندارند.

وی با بیان اینکه در جامعه اولویت‌هایی دیگری وجود دارد، گفت: در جامعه جوانان بیکاری داریم و پیر پسرها و پیر دخترانی که به علت مسایل اقتصادی از تشکیل خانواده جا ماندند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه طرح چنین موضوعاتی سبب مختل کردن نظام خانواده می شود، افزود: در کشور ما مردان اشرافیت کامل به احکام اسلام ندارند و چند همسری مطابق قانون جنگل نیست بلکه دارای قوانین است که در اسلام آمده، مثل گرفتن رضایت همسر قبل و رضایت مشروط بر رعایت عدالت. مردان ما قبل از اینکه این کار را انجام بدهند بهتر است احکام اسلام را به درستی مطالعه کنند.

وی افزود: فضای جامعه چنین مسائلی را نمی‌پذیرد و  طرح چنین موضوعات انحرافی به نوعی آدرس غلط دادن است.

/دیار میرزا

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

  1. مهریه شده کاسبی‌. تا میبینند نمیتونن زندگی کنن با شرایط ایده آل و چشم و هم چشمی میرن مهریه اجرا میگذارند و پسر مردم را که مرد بوده زن گرفته می اندازند زندان. حبس برداشته شده ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا