آخرین خبرهااستان ها

رنجکش : روش‌های مناسب بهره‌مندی از فرصت اوراسیا با جدیت در گیلان دنبال می‌شود

اوراسیا

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : روش‌ها و اقدامات مناسب بهره‌مندی از فرصت پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا با جدیت در استان گیلان دنبال می‌شود.

دکتر یونس رنجکش در جلسه هماهنگی بررسی همکاری‌های بین دستگاهی گیلان در زمینه امور گمرکی در گمرک بندر انزلی اظهار داشت : با توجه به پیشنهادات ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان و استانداری در خصوص استقرار دبیر خانه اجرایی جمهوری اسلامی ایران در گیلان و موافقت وزیر صمت در این زمینه پیگیری‌های مربوطه با تاکید استاندار گیلان انجام می‌شود.

وی گفت : تلاش داریم با توجه به سابقه همکاری‌های اقتصادی تجار گیلانی با اعضای این اتحادیه و همچنین موقعیت‌های خاص ترانزیتی گیلان و حجم مبادلاتی که تاکنون بیش از ۷۰درصد آن از این استان انجام شده است و تجربیات لازم در این زمینه، زمینه‌های بهتر بهره‌مندی گیلان از این فرصت را با نگاه تامین منافع ملی فراهم کنیم.

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه همکاری‌های منطقه‌ای عموما براساس شرایط زمانی، موقعیت‌های خاص و سیاست‌های موجود در روابط بین‌الملل شکل می‌گیرد و زمان آن نیز متغیر است تلاش کنیم تا در راستای منافع ملی از این دوره زمانی به خوبی بهره بگیریم.

وی گفت : هماهنگی‌های بین دستگاه‌های اجرایی در کاهش بروکراسی‌های اداری و هماهنگ‌سازی اقدامات و تسهیل در روند تجارت از مهمترین اهداف شکل گیری این جلسه با بهره‌گیری از قوانین و دستورالعمل‌ها است.

وی یاد آور شد :جلسات هماهنگی مختلفی تاکنون در استان با دستور استاندار گیلان و پیگیری معاونت اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی و همکاری‌های گمرک و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است که باید بتوانیم درمسیر همکاری‌ها در روند اجرایی شدن فعالیت‌های مربوط به دبیرخانه اجرایی کشور در استان عملیاتی‌تر اقدام کنیم.

به گفته مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان، اکنون شرایط بسیار خوبی برای کشور در زمینه صادرات محصولات و همچنین تامین نیازهای داخلی فراهم شده است که باید از این موقعیت اوراسیا که موجب تقویت سایر همکاری‌ها نیز بین دولت‌ها می‌شود بهره‌مندی بیشتر داشته باشیم و حجم مبادلات را با توجه به نقش کریدور گیلان در این زمینه بیشتر کنیم.

در این جلسه که به میزبانی مدیرکل گمرگ بندر انزلی و با حضور نماینده مردم این شهر در مجلس و ریس اتاق مشترک ایران و روسیه، مدیران کل و معاونین دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، ضمن ارائه آمارهای مربوط به فعالیت‌های تجاری گمرک گیلان و پیشنهادات مربوط به چگونگی راه‌اندازی دبیرخانه و کمیته فنی بر اساس دستورالعمل و معاهده امضا شده توضیحاتی ارائه و تصمیماتی اتخاذ شد.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا