آخرین خبرهاسیاسی

دکتر منتجب نیا رییس هیات موسس حزب جمهوریت : حزب می خواهد بت استبداد و دیکتاتوری را بشکند

دکتر منتجب نیا

به گزارش تدبیر شرق, دکتر رسول منتجب نیا در همایش تشکیلاتی حزب جمهوریت استان خوزستان گفت:
حزب در یک تعبیر به معنای تبدیل من ها به ما می باشد. وقتی ۱۰ نفر در کنار هم هستند هرکدام از این افراد سلیقه، هنر و توانایی هایی دارند که اگر تبدیل به جمع شوند کار آمد می شوند.

یک نفر هر مقدار هم اثر گذار باشد باز یک نفر است، که هر گاه از صحنه بیرون برود تمام بافته های او پنبه می شود. چون این خدمات و آثار قائم به شخص بوده است. اما حزب قائم به شخص نیست. اگر من نبودم شما هستید. بنابراین حزب نقطه مقابل فردگرایی است. در غیاب حزب باید مطیع فرد ها و شخص ها باشیم. فرد محوری مقدمه استبداد و دیکتاتوری است و حزب می خواهد بت استبداد و دیکتاتوری را بشکند.

وی افزود :آنچه گفتیم ماهیت حزب بود. اما رسالت حزب چیست؟ دو رسالت بزرگ بر عهده احزاب است. یکی پرورش نیرو و کادر سازی، شناسایی نیروهای مستعد ، آموزش دادن و آماده کردن آنها برای عهده داری مسئولیت های بزرگ یک کشور است. حزب است که باید کادر بسازد و دولت و مجلس ایجاد کند.

او ادامه داد : دومین رسالت هر حزب تولید فکر است. حزب مجموعه ای از اندیشمندان، نخبگان، و صاحب نظرانی را تشکیل می دهد که در اتاق های فکر جمع شوند و در زمینه های مختلف کار کنند. کار حزب فقط سیاسی نیست، حزب می خواهد برنامه جامع و کامل مدیریت کشور را تهیه، تولید، و ارائه کند.

رییس هیات موسس حزب جمهوریت گفت : اگر بخواهیم کشاورزی ، صنعت ، گردشگری ، صنایع دستی، و تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ما سامان پیدا کند باید حزب واقعی داشته باشیم. آیا حزب می خواهد فکر و برنامه را در یک کتابچه بنویسد و در طاقچه بگذارد؟خیر، می خواهد این فکر، اندیشه و برنامه را پیاده کند. حزب می خواهد دولت و حکومت را اصلاح کند و در این زمینه باید مدعی باشد. حزب نسبت به دولت، قوه قضایه، مجلس و حاکمیت مطالبه گر است و خود را ناظر بر آنها می داند و برای این مطالبات صاحب و دارای برنامه منسجمی است که اگر حاکمیت پرسید چه کار کنیم آن برنامه ها را روی میز بگذارد.

دکتر منتجب نیا اذعان داشت : برای تحقق این رسالت ها؛ حزب باید از ابزار هایی استفاده کند. که ابزار اول نظارت است و باید از همه امور جامه با اطلاع باشد و نسبت به کمبود ها نقادی کند. نقد همراه با پیشنهاد و ارائه برنامه.

وقتی حزبی با خصوصیات ذکر شده داشته باشیم همه چیز یک کشور سامان پیدا می کند. هرجا مشکلی در کشور است من می گویم علاج و راه حل آن تحزب به معنای واقعی است. اگر بخواهیم دستگاه قانون گذاری قوی، دولت قوی و حتی اگر بخواهیم انتخابات واقعی داشته باشیم باید حزب قوی داشته باشیم.

/تدبیر شرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا